فرماندار بناب در جلسه مدیریت مقابله با بیماری کرونا گفت: متاسفانه شهرستان بناب در گیر این بیماری شده است و عده ای محدود به این ویروس مبتلا شده اند.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه مدیریت مقابله با بیماری کرونا با تاکید بر اینکه شهرستان بناب درگیر این بیماری شده است، گفت: متاسفانه طبق آزمایشات حاصله تعدادی از افراد مشکوک به این ویروس در بیمارستان بناب بستری شده‌اند.

فرماندار بناب بهترین روش در مقابله و پیشگیری از بیماری را رعایت بهداشت فردی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ادارات خدمات رسان در سطح شهرستان کار گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن و معابر عمومی را به خوبی انجام می دهند و این کار تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

وی از کاهش ساعات کاری ادارات و لغو جلسات غیر ضروری در راستای پیشگیری از این ویروس و کاهش تردد در سطح شهر خبر داد و گفت: طبق بخشنامه جدید به تمامی ادارات اعلام کرده ایم که کارمندان بالای ۵۵ به همچنین افراد دارای بیماری های خاص از حضور در پست اداری خود تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه اوج شیوع این بیماری طبق نظر کارشناسان تا دو هفته آینده است، تصریح کرد: از عموم همشهریان عزیز تقاضا داریم در راستای بهداشت اجتماعی از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند چراکه این ویروس به راحتی از طریق سطوح و تنفس قابل انتقال است.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در نانوایی های سطح شهرستان گفت: صاحبان نانوایی ملزم هستند فردی را جهت کار صندوق انتخاب کنند چراکه پول کاغذی می تواند راه بسیار مناسبی برای انتقال ویروس باشد و همچنین انتظار داریم نانوایی ها در راستای نصب کارتخوان اقدام کنند.

فرماندار بناب تعطیلی بخش تولید کارخانجات غیر ضروری در شهرستان را خواستار شد و گفت: از صاحبان واحدهای تولیدی درخواست داریم در صورت امکان بخش های غیر ضروری خود را تعطیل کند چراکه تجمع در این واحدها خطرناک است.

فرماندار بناب در پایان با تأکید بر اینکه انجام عمل سوختگیری در پمپ بنزین ها و جایگاه های سی ان جی اطلاع ثانوی توسط اپراتورهای جایگاه ها انجام خواهد شد، گفت:  از عموم مردم درخواست دادیم همکاری لازم را با تمام ادارات دولتی و غیر دولتی داشته باشند تا به امید خدا هر چه زودتر از این برهه زمانی خارج شده و این ویروس را نابود کنیم.

انتهای پیام/ داود زیبائی