رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در جلسه مدیریت مقابله با بیماری کرونا از درگیر شدن شهرستان بناب به ویروس کرونا خبر داد و گفت: متاسفانه یک نفر از همشهریان جان خود را را بر اثر این بیماری از دست داد.

به گزارش انعکاس بناب، علی نییر پور صبح امروز در جلسه مدیریت مقابله با بیماری کرونا وی با بیان اینکه این ویروس متاسفانه در شهرستان بناب شیوع پیدا کرده است، گفت: ویروس کرونا می تواند در دماهای سرد تا ۷۲ ساعت بر روی سطوح زنده بماند و به دیگران منتقل شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب از فوت یکی از همشهریان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبرداد و گفت: این فرد پیرمردی ۷۸ ساله بود که روز گذشته بر اثر مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه تعداد بسیارمحدود به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا تحت نظر هستند، گفت این افراد صرفاً به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا تحت نظر هستند و تا زمانی که آزمایشات قطعی آن ها اعلام نشود نمی‌توان از مبتلا بودن آنها به این ویروس خبر داد.

دکتر نیرپور هرگونه ملاقات عمومی در بیمارستان های شهدا و امام خمینی بناب را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد و گفت: با توجه به شیوع این ویروس و فراهم بودن فضا در بخش های درمانی از همشهریان درخواست داریم از ملاقات و حضور برای درمان بیماری های ساده مانند سرماخوردگی به اورژانس بیمارستان ها خودداری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب در خصوص نحوه دفن افراد مبتلا به ویروس کرونا گفت: طبق بخشنامه های کشوری این افراد با همکاری شهرداری و سپاه به وسیله خودروهای ویژه در محل های مشخص شده و تا عمق ۳ متری دفن خواهند شد و اطراف آن ها آهک ریزی می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب با تاکید بر اینکه ۱۰ روز آینده اوج شیوع این بیماری است گفت: ضمن تشکر از همکاری تمامی نهادها و ادارات دولتی در مبارزه با این ویروس از عموم همشهریان تقاضا داریم همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشندو  اخبار واقعی را فقط از این مرکز دریافت کنند.

انتهای پیام/ داود زیبائی