ایمانلو گفت: همشهریان عزیز در شرایط کنونی، خانه تکانی را به تعویق انداخته و از شستن بی مورد لوازم منزل خودداری کنند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج علیرضا ایمانلو، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه مصرف آب در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته گفت: معمولا در ایام پایانی سال مصرف آب به علت شست‌وشو افزایش می‌یابد، امسال علاوه بر این، موضوع کرونا هم باعث شده تا مردم میزان مصرف خود را افزایش دهند.

وی گفت: رعایت موارد بهداشتی ضریب مصرف آب را به طور بی‌رویه افزایش داده است، شستن دست به علت رعایت موارد بهداشتی توصیه شده ولی نحوه شستن و جلوگیری از هدر رفت آب آموزش داده نمی‌شود. پیشگیری در برابر کرونا باعث شده تا مصرف آب افزایش یافته و در برخی مناطق با افت فشار روبه رو شویم.

ایمانلو تصریح کرد: میزان مصرف آب در مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد و نسبت به ماه قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است، تمامی منابع تولید آب با ظرفیت ۱۰۰درصدی کار می‌کنند و همشهریان عزیز باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، در این شرایط خانه تکانی را به تعویق انداخته و از شستن بی مورد لوازم منزل خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: ساکنین قسمتی از محدوده شهرداری منطقه ۱۰ تبریز و پایین اتوبان به علت مصرف زیاد آب با افت فشار روبه‌رو بودند، مردم عزیز  در این ایام خاص میزان مصرف خود را کنترل کنند تا هم از افت فشار و یا قطعی احتمالی جلوگیری شود،

وی ادامه داد: منابع آبی مانند گاز متصل به شبکه سراسری نیست که در صورت نیاز وارد کنیم بلکه منطقه‌ای و محدود است، رعایت موارد بهداشتی با مصرف کمتر آب نیز امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به نحوه انتقال ویروس کرونا از منابع آب گفت: این ویروس اصلا از طریق آب شرب و مصرفی قابل انتقال نیست و شایعه‌سازان برای ایجاد فشار روانی بر مردم این مطالب را ذکر می‌کنند.