رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب از فوت ۶ نفر طی چند روز اخیر به دلیل مشکلات تنفسی در بناب خبر داد و گفت: همشهریان بدانند چند روز آینده شیوع کرونا به اوج خود خواهد رسید.

به گزارش انعکاس بناب، دکتر علی نیر پور در جمع اصحاب رسانه شهرستان با اشاره به اینکه ۲۳ نفر از همشهریان به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کرده اند، گفت: از این تعداد ۹ نفر به دلیل مشکلات تنفسی مشکوک به کرونا بستری شده‌اند.

وی افزود متاسفانه طی چند روز اخیر ۶ نفر از همشهریان به دلیل مشکلات تنفسی جان خود را از دست دادند و نمی توان با قاطعیت اعلام کرد که این افراد به دلیل بیماری کرونا فوت کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با بیان اینکه تا به حال ۳ نفر در بناب قطعاً به بیماری کرونا مبتلا مبتلا شده اند، گفت: متاسفانه یک نفر از این افراد به دلیل داشتن بیماری کرونا با سن بالای ۷۰ سال جان خود را از دست داده است و ما تنها می‌توانیم این یک نفر را فوت شده کرونا ایی اعلام کنیم.

وی با تاکید بر این که چند روز آینده اوج شیوع بیماری کرونا در بناب خواهد بود، گفت:  از مردم شریف بناب عاجزانه تقاضا داریم از تردد های بی مورد در سطح شهر به شدت خودداری کنند چراکه همین تجمعات می توانند بسیار خطرناک و آلوده باشند.

وی تصریح کرد: طبق بخشنامه های جدید شبکه بهداشت و درمان با همکاری نیروی انتظامی و سایر ارگان های مربوطه با هر گونه تجمع اعم از مجالس شادی و ترحیم و غیره برخورد خواهد کرد.

رئیس شبکه بهداشت بناب ایجاد مرکز غربالگری جهت تشخیص بیماری کرونا در بناب خبر داد و گفت: این مرکز غربالگری در محله عسگر آباد واقع شده است تا افرادی که مشکوک به کرونا هستند جهت تشخیص و آزمایش های مربوطه به آنجا ارجاع داده شوند.

دکتر نیرپور در پایان از آمادگی کامل هر دو بیمارستان شهرستان در مقابل با ویروس کرونا خبرداد و گفت: تمام تجهیزات و کادر پزشکی بیمارستان های بناب تجهیز هستند و ۶ متخصص مربوطه به صورت فعال در بیمارستان ها حضور دارند.

انتهای پیام/ ز