آخرین وضعیت کرونا در استان نشان می‌دهد، آمار ابتلا به این ویروس هر هفته نسبت به هفته قبل 5 برابر می‌شود.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از  آناج، شیوع ویروس کرونا در کشور و به مراتب آن در آذربایجان‌شرقی در روزهای اخیر شدت بیشتری گرفته است به طوری که آمارا ابتلایان در کشور از مرز ۱۲ هزار نفر گذشت و تعدا فوتی‌ها نیز ۶۰۰ نفر را رد کرد.

شیوع این ویروس به قدری وسیع و سریع است که تعداد مبتلایان به طور روزانه تصاعدی بالا می‌رود به طور نمونه در خود استان، در هفته اول ۲ نفر آمار مبتلایان بود ولی با گذشت فقط ۳ هفته این تعداد به ۳۳۸ نفر رسد، لگر چه گفته می‌شود، آمار مرگ و میر در کرونا درصد کمتری را شامل می‌شود ولی اگر در مقیاس بزرگتر توجه کنیم، با افزایش آمار مبتلایان تعداد فوتی‌ها هم افزایش خواهد یافت.

آخرین اخباری که رد ارتباط با درصد ابتلای مردم به کرونا در دسترس است حکایت از  مبتلا شدن ۳۷۴ نفر فقط در آذربایجان‌شرقی است، در همین بین نیز ۲۹ نفر جان خود را به علت ابتلا به کرونا از دست دادند.

صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز که به طور روزانه آخرین اخبار و اطلاعات را از طریق صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی ارائه می‌کند در بخش خبری ۲۳ روز گذشته اظهار داشت: با مثبت شدن آزمایش ۳۶ نفر دیگر تعداد افراد مبتلا به کرونا تا به امروز به ۳۷۴ نفر رسیده است.

وی با اشاره به تعدا فوت‌شدگان و بهبود یافتگان در استان خاطرنشان کرد: با فوت ۲ نفر دیگر تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۳۲ نفر رسید در همین حال ۱۰۴ نفر با بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: هم اکنون ۴۰۹ نفر در بیمارستان‌های تبریز به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند، آمار مراجعین به بیمارستان‌های استان نشان می‌دهد سیر صعودی این ویروس در حال ادامه و تعداد مراجعین هرهفته نسبت به هفته قبل ۵ برابر می‌شود.

صومی با بیان اینکه برخی در این شرایط بحرانی به دنبال سودجویی هستند گفت: نظرات غیر کارشناسی‌شده‌ای گاها در فضای مجازی و حقیقی نسبت به کرونا ارائه می‌شود، عده‌ای استفاده از ویتامینD را مناسب برای مقاومت در برابر کرونا توصیه می‌کنند در حالی که این ویتامین تاثیری در وضعیت بیماران ندارد به علاوه از نظر پزشکی با انباشت چربی در کبد فرد دچار نارسایی کبد می‌شود، با تبعیت نکردن از نظرات غیرتخصصی خود را گرفتار بیماری جدیدی نکنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: توصیه همیشگی مسئولان استانی و بهداشتی به مردم این است که تردد خود را به ویژه در معابر شلوغ شهر کاهش دهند، از حضور غیر ضروری شدیدا پرهیز کنند تا بتوانیم زنجیره سریت کرونا در تبریز و استان را بشکنیم.