رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بهبودی ۹۴۰ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از مهر، محمدحسین صومی شب گذشته در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد آخرین اخبار مبتلایان به کرونا را ارائه کرد و گفت: با افزوده شدن ۸۱ نفر در روز سه شنبه تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در استان به یک هزار و ۶۱۸ نفر رسید.

صومی با اشاره به اینکه ۹ درصد بستری شدگان فوت کرده‌اند، ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که ۲۰ درصد مبتلایان در بیمارستان بستری می‌شوند.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس تا کنون ۴۶۸۶ مورد مشکوک به کرونا بستری شده‌اند، اما در حال حاضر فقط ۶۵۰ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

صومی اظهار داشت: در روز سه شنبه ۹ بیمار کرونایی فوت کردند و آمارِ فوتی‌های کرونا در استان به ۱۵۷ نفر رسید.

وی گفت: هفت نفر از کادر درمان استان بستری هستند و بقیه نیز در خانه بستری شده‌اند و بعد از اتمام دوره درمان بر سر کار خود بازگشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ابراز داشت: تمام بیمارستان‌های استان در کنار بیمارستان امام رضا و سینا آماده مقابله با کرونا هستند. ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم. البته هنوز ظرفیت تخت‌های اختصاص یافته به کرونا در استان پر نشده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های سراب، مرند، شبستر، میانه، مراغه، تبریز و اهر بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند.

صومی از مردم خواست تا از خانه بیرون نروند زیرا بیشتر مبتلایان یا در مراسم عزا و یا مکان‌های شلوغ دچار این ویروس شده‌اند.

وی سپس گفت: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.