مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی آذربایجان شرقی از راه اندازی سامانه جامع روابط کار با هدف تسهیل و تسریع در روند ارائه خدمات به کارگران و کارفرمایان از طریق پرتال وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری انعکاس بناب به نقل از فارس و تبریز: میراحد حسینی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سامانه جامع روابط کار دارای ۴۸ زیر سامانه است که در ابتدا ۲۲ زیر سامانه آن که زیر مجموعه های روابط کار هستند در استان راه اندازی شده است که خدمات غیر حضوری به گروههای هدف ارائه خواهد کرد.

وی راه اندازی سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری اقدامی در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک و تسهیل گری در ارائه خدمات به گروههای هدف عنوان کرد و تصریح کرد: جهت برخورداری از خدمات این سامانه لازم است کارگران به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده تا هویت آنان احراز و تائید شود و نام کاربری و رمز عبور برای آنان صادر شود.

حسینی تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه ثبت قراردادهای کار و تمام مراحل دادرسی کار از طرح دادخواست، ارائه لوایح، تعیین وقت رسیدگی و صدور ابلاغ رای از طریق این سامانه امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای توسعه دولت الکترونیک و با هدف تسهیل در ارائه خدمات می باشد از راه اندازی سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری بصورت آنلاین در پرتال وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی به نشانهbimebikari.mcls.gov.ir خبر داد و اظهار کرد: به منظور عدم نیاز به حضور متقاضیان در ادارات تعاون، کار ور فاه اجتماعی و نیز مراکز کاریابی جهت ثبت درخواست بیمه بیکاری بصورت آنلاین از طریق این سامانه امکان پذیر است.