فرمانده سپاه ناحیه بناب گفت: روزانه ۱۵۰۰ ماسک و تا به این لحظه ۳۵ هزار ماسک و ۷۰۰ دست لباس گان تولید و در اختیار بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان بناب قرار داده شده است.

روزانه ۱۵۰۰ ماسک و تا به این لحظه ۳۵ هزار ماسک و ۷۰۰ دست لباس گان تولید و در اختیار بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان بناب قرار داده شده است

به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ پاسدار عمران دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بناب، ضمن تبریک نیمه شعبان و سالروز ولادت امام زمان (عج) با اشاره به اقدامات سپاه و بسیج شهرستان بناب در مقابله با کروناویروس اظهار داشت: سپاه همیشه از روز اول بحران‌ها و بلایا و حوادث همراه مردم در کنار مردم است که در بحث کرونا ویروس نیز از روزهای اول، سپاه با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان پای کار بوده و در کنار مردم است.

وی ادامه داد: از همه پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب به جهت اینکه در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند تقدیر و تشکر ویژه می‌کنم.

سرهنگ پاسدار دوستی گفت: سپاه بناب با ۱۱۰۰ نفر بسیجی برای هر ۵۰۰ نفر در شهرستان یک تیم دو نفره اصلی و یک تیم فرعی برای کل شهرستان تشکیل داده است که امر مهم غربالگری را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه بناب ادامه داد: این تیم‌های جهادی توسط گروه‌های جهادی بسیجیان شهرستان در سه محور و عرصه غربالگری، گندزدایی و محلول پاشی و ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک و لباس برای کادر درمانی بیمارستان مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه محلول پاشی مناطق آلوده که توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشخص شده اند توسط گروه‌های جهادی بسیجی در سطح شهر و روستا به صورت روزانه انجام می‌شود، ادامه داد: تا به این لحظه ۳۹۸ گروه جهادی در سطح شهرستان گندزدایی و محلول پاشی معابر و اماکن را انجام داده اند و ۳۶۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده برای ضدعفونی مناطق مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

سرهنگ پاسدار دوستی گفت: علاوه بر اینکه روزانه بیست و یک خودرو با همکاری ادارات آماده برای سمپاشی در شهرستان هستند در دو مرحله رزمایش دفاع بیولوژیک جهت گند زدایی انجام گرفته است.

فرمانده قرارگاه زیستی شهرستان بناب ادامه داد: روزانه ۱۵۰۰ ماسک و تا به این لحظه ۳۵ هزار ماسک و ۷۰۰ دست لباس گان تولید و در اختیار بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان بناب قرار داده شده است.

سرهنگ پاسدار دوستی با بیان اینکه توزیع محلول ضدعفونی در سطح شهرستان و در بین برخی خانواده‌ها انجام گرفته است گفت: تولید بروشور و آموزش در شهرستان از اقدامات دیگر سپاه و بسیجیان شهرستان بناب بوده است که در این راستا در سه نقطه شهرستان ایستگاه سلامت تحت عنوان طرح مطهر برپا شده است که بسیجیان مشغول آموزش، ارائه بروشورهای آموزشی و اطلاع رسانی در جهت مقابله و پیشگیری از ابتلاء به این بیماری هستند.

وی تصریح کرد: در بین برخی خانواده‌های آسیب دیده بسته‌های معیشتی و حمایتی نیز توزیع شده است.

فرمانده سپاه ناحیه بناب گفت: از اصناف شهرستان بناب سپاسگزاریم که همکاری‌های لازم را در تعطیلی مغازه‌های خود با قرارگاه زیستی شهرستان داشتند.

وی در پایان اظهار داشت: از تمام مردم شهرستان بناب به جهت رعایت توصیه‌های بهداشتی، اتحاد و وحدتی که بین مسئولین شهرستان و قرارگاه زیستی وجود دارد صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

فرمانده سپاه ناحیه بناب ادامه داد: از خیرین محترم شهرستان، همکاری‌های شهرداری بناب و همچنین شهرداری شهر جدید خوشه مهر، اداره صنعت و معدن و از تمامی بسیجیان و گروه‌های جهادی جان بر کف که شبانه روز در خدمت مردم عزیز شهرستان هستند و همچنین پاسداران عزیز کمال تشکر و قدردانی می کنم.

 

انتهای پیام/ش