رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بهبودی 2 هزار و ۲۶۵ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگذاری انعکاس بناب به نقل از مهر، محمدحسین صومی شب گذشته در نشست خبری با خبرنگاران که به‌صورت مجازی برگزار شد، آخرین اخبار مبتلایان به کرونا را ارائه کرد و گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به سه هزار و ۱۹۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته نتیجه آزمایش ۳۳۱ نفر در استان مثبت اعلام شده است، تاکید کرد: در حال حاضر ۷۱۴ مشکوک و قطعی به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

صومی ادامه داد: ۱۹۱ نفر در بخش ویژه و ۸۱ نفر از مبتلایان نیز به دستگاه مصنوعی تنفس وصل هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۷۸ نفر هم بر اثر ابتلاء به کرونا در استان جان خود را از دست دادند، افزود: در شهرستان اهر همچنان افزایش مبتلایان به کرونا ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه از جمله ۶ استانی هستیم که روند افزایش مبتلایان با شیب کُند ادامه دارد، گفت: باید این اصل را یاد بگیریم هم خود مبتلا نشویم و هم دیگران را به کرونا مبتلا نکنیم.

صومی ادامه داد: تمام بیمارستان‌های استان در کنار بیمارستان امام رضا (ع) و سینا آماده مقابله با کرونا هستند و ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مردم خواست در خانه‌های خود بمانند و گفت: با ماندن در خانه می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

وی از بسیج تمام امکانات استان برای درمان مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضدعفونی کردن دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند و کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز دربر می‌گیرد.