با ورود ویروس کرونا به کشور شعبات کباب بناب برند ملی غذای ایران در کل کشور و شهر بناب بیشترین آسیب را نسبت به سایر صنوف دیده است.

به گزارش انعکاس بناب، بیش از ۱۶۰۰شعبه از کباب بناب در کشور، برگرفته از چند هزار نفر شاغل در این مجموعه ها در مرز ورشکستگی هستند.
در دو ماهه اخیر اجازه فعالیت به این صنف داده نشد و چند روز دیگر نیز ماه مبارک رمضان از راه می رسد و کباب بناب همچنان متحمل بیشترین ضرر شده و هیچ کمکی تا این لحظه از طرف دولت به این واحدها نشده است.
هر کدام از این واحدها میلیون ها تومان مواد غذایی، برای مراسمات در آستانه عید انبار کرده بودند و به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم استفاده، بخشی از سرمایه این اصناف در کل ایران از بین رفته است.

برخی از این واحدها نیز میلیون ها تومان بابت هزینه تازه تاسیس داده اند و وام های سنگینی دریافت کرده اند که قادر به پرداخت اقساط نیستند و بعضی بانک ها برای استمهال وام ها همکاری نمی کنند.
معوقات حقوق کارگران این  اصناف، هزینه اجاره بهای سنگین شعبات و سایر هزینه های جاری از جمله مواردی است که کباب بناب را در کل کشور زمین گیر کرده است.  و در این وضعیت کنونی که عده ای از واحدها نیز به صورت بیرون بر فعالیت دارند، متقاضی ندارند و مردم اعتمادی به غذای بیرون نمی کنند.
بی شک به زودی خیلی از شعبات کباب بناب جمع آوری می شوند چون قادر به ادامه کار با این وضعیت نیستند و شهر بناب پذیرای خیل عظیمی از بیکاران و ورشکستگان این صنف از سفیران برند کباب بناب در کل کشور خواهد شد.
گفتنی است که چندین سال است این برند محبوب غذایی نیز مورد بی مهری مسئولین شهر قرار گرفته و هیچ اقدامی جهت ثبت ملی این اثر نکرده اند و این نعمت بزرگ اشتغال آفرین را فراموش کرده اند.

انتظار این می رود که مسئولین ذی ربط هرچه سریعتر جهت ثبت این اثر ارزشمند و سازماندهی شعبات به داد این برند غذایی که میراث این سرزمین بوده اقدام کرده و از این اثر محافظت نمایند .

 

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده