روایت یک "پزشک" بخش کرونایی از مجاهدت "پرستاران"

به گزارش انعکاس  بناب به نقل از تسنیم، از ابتدای شیوع ویروس کرونا مجموعه کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران و غیره با تلاش بی‌وقفه در راه حفظ سلامت مردم و در مقابله با شیوع این ویروس در سراسر کشوردر حال مجاهدت و افتخارآفرینی هستند.

پزشکان و پرستاران در خط مقدم مقابله با کرونا در این روزها علاوه بر سختی نبرد در خط مقدم، سختی دوری از فرزند و خانواده خود را به دوش می‌کشند اما با این وجود عاشقانه در حال خدمت رسانی به بیماران هستند.

پای صحبت‌های معصومه_اکرمیان پزشک متخصص عفونی که این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا در حال مجاهدت است نشستیم:
اکرمیان می‌گوید زمانی که این شغل مقدس را انتخاب کردم با وجود اینکه می‌دانستم با انواع مختلف بیماری‌های عفونی سروکار خواهم داشت، با علم کامل عشق و علاقه این کار را انتخاب کردم.

او از مجاهدت بی‌وقفه پرستارانی می‌گوید که مدت ۱۲ ساعت در بخش کرونا با لباس ایزوله و ماسک در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی شهرستان بناب هستند.

اکرمیان می‌گوید این مجاهدت‌ها نه با پول قابل جبران است و نه با هیچ چیز دیگری، فقط ایمان و عشق به کار است که پرستاران و کادر درمانی را با آن همه سختی پای کار نگه داشته است.

این پزشک از پرستارانی گفت که وقتی در تاریخ ۷ اسفند ۹۸، بخش ایزوله کرونای بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان بناب آماده پذیرش بیماران شد داوطلبانه برای حضور در این بخش اعلام آمادگی کردند.

وی در ادامه به آمار فوتی‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: به یاری خداوند متعال، تلاش بی وقفه و فوق العاده کادر درمان، دلیل پایین بودن آمار فوتی‌ها در شهرستان بناب است.

اکرمیان از تلاش‌های خالصانه کادر درمان و پرستاران رضایت کامل دارد و می‌گوید: کادر درمان بخش کرونا زمانی که لباس ایزوله را از تن خود در می‌آورند، حرارت و گرمای درون لباس آنقدر زیاد است که گویا از زیر دوش حمام خارج می‌شوند.

این پزشک متخصص،امکانات موجود در بیمارستان امام خمینی(ره) بناب جهت ایزوله و محافظت کادر درمانی در برابر کرونا، اعم از لباس و ماسک که در اختیار پزشکان و پرستاران قرار می‌گیرد را رضایت بخش می‌داندو از تلاش‌های آنهانهایت تشکر و قدردانی را دارد.

اکرمیان گفت: در کشوری مثل آمریکا و شهری مثل نیویورک، کادر درمان با مشکل تجهیزات روبه رو هستند تا جایی که یک دست لباس و دستکش را دو نفر استفاده می‌کنند یا همان طور که مشاهده شد از کیسه زباله به عنوان محافظ برای خود استفاده می‌کنند. این در حالی است که در بخش کرونا پرسنل ما هر تعداد لباس یا ماسک لازم داشته باشند در اختیارشان قرار داده می‌شود.

 

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده