معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه بناب گفت: افرادی که در دانشگاه‌­ها تربیت می­‌شوند، دارای تفکری خلاق و پویا بوده و از توانمندی­‌های فردی و اجتماعی مناسبی برخوردار هستند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از ایسنا مهدی حاتمی، دانشگاه‌­ها را به عنوان یکی از متولیان توسعه دانش و فرهنگ اجتماعی دانست و افزود: دانشگاه‌ها در بین جوامع، جایگاه ویژه‌­ای را به خود اختصاص داده به طوری که اهمیت جایگاه آن از منظر توسعه پایدار اقتصادی و فرهنگی کشورها بسیار بارز و مهم است.

وی ادامه داد: تفکر فرهنگی افراد تربیت یافته در دانشگاه، در ایران اسلامی باعث توسعه فرهنگ ایثار و از خودگذشتی بر پایه آموزه‌های دینی و اسلامی می‌شود که در نهایت باعث تعالی کشور جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان خواهد شد اما این مسئولیت فقط با تلاش و همت همه اقشار جامعه به ویژه دانشگاهیان به عنوان جامعه فرهیخته کشور تحقق می‌یابد.

وی مجموعه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه را یکی از ارکان موثر دانشگاه دانستم افزود: این بخش، نقش پشتیبانی از حوزه­‌های دانشجویی و فرهنگی را بر عهده دارد و می­‌کوشد تا با حفظ و ارتقاء نقش حمایتی خود، امکانات رفاهی و فرهنگی را به گونه‌ای ارائه می‌دهد که دانشجویان عزیز بتوانند در کمال آرامش به وظیفه علمی خود بپردازند و در این راه به موفقیت­‌های ویژه­‌ای دست یابند.

حاتمی ضمن تشریح چارت سازمانی معاونت دانشجویی و فرهنگی گفت: حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه بناب از ابتدای سال ۱۳۹۸ به صورت یک معاونت واحد در دانشگاه بناب به انجام وظیفه می­‌پردازد که متشکل از دو مدیریت (مدیریت فرهنگی و اجتماعی و مدیریت امور دانشجویی ) و دو ریاست اداره ( اداره تربیت بدنی و مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه) است.

وی ادامه داد: این بخش یکی از مهم­ترین و فعال­ترین حوزه‌ها در سطح دانشگاه بوده و مجری سیاست‌­ها و خط مشی ریاست دانشگاه در حوزه خدمات رفاهی دانشجویان و امور فرهنگی است.

وی ضمن تشریح عملکرد در حوزه دانشجویی، گفت: موضوع کیفیت تغذیه دانشجویان در سال تحصیلی جاری جزو مهم­ترین اولویت‌های هیات رئیسه دانشگاه بود که با وجود مشکلات مربوط به عدم تخصیص بودجه به دانشگاه و مشکلات متعدد اقتصادی توانستیم قراردادهای سلف مرکزی را بهینه کنیم تا به نفع دانشجویان باشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه بناب ادامه داد: هم‌چنین با توجه به اهمیت استفاده از ابزارهای صنعتی در فرآیند پخت غذای دانشجویی با دستور ویژه ریاست و معاون محترم اداری و مالی دانشگاه فرآیند صنعتی­ سازی آشپزخانه با تجهیز دستگاه‌­های چلو پز و خورشت­ پز صنعتی، کباب زن و کباب ­پز صنعتی و دستگاه­‌های گرم­کن، آب­ سردکن‌­های بدون مخزن و تجهیز فضای آشپزخانه به هواکش‌­های صنعتی انجام گرفت تا ضمن افزایش کیفیت، غذای پخت شده در فرآیندی کاملا بهداشتی و با حداقل دخالت نیروی انسانی برای دانشجویان عزیز تهیه شود.

وی در ادامه در خصوص تشکیل کارگروه پدافند زیستی در دانشگاه بناب گفت: پس از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور معاونت دانشجویی و فرهنگی کارگروه پدافند زیستی دانشگاه را با حضور اعضای هیات رئیسه و مدیران اجرایی دانشگاه تشکیل داد که تاکنون دو جلسه از آن برگزار شده است.

وی افزود: تشکیل تیم غربال­گری در ورودی دانشگاه توسط دستگاه‌­های تب سنج، فعالیت مرکز بهداشت دانشگاه با محوریت مشاوره تلفنی اساتید، کارکنان و دانشجویان و سم­پاشی و ضدعفونی کردن اماکن عمومی، راهروها و خوابگاه‌­های دانشجویی بخشی از مصوبات و اقدامات عملیاتی شده این کارگروه در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در محیط دانشگاه است.

حاتمی در تشریح عملکرد این معاونت در حوزه فرهنگی گفت: اعزام دانشجویان به عتبات عالیات (راهپیمایی اربعین حسینی به کربلا، مشهد، قم و جمکران)، اردوی دانشجویی راهیان نور، جشنواره رویش، آزمون ملی نانو، برگزاری نشست‌ها، کرسی‌­های آزاد اندیشی، سخنرانی­‌های متنوع فرهنگی و اجرای ده‌­ها برنامه متنوع دیگر را از برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی دانشگاه بناب در سال ۹۸ است که توسط تشکل‌های دانشجویی، کانون­‌ها وانجمن­‌های علمی دانشجویی و در راس آن مدیریت فرهنگی و اجتماعی انجام یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌­های رئیس محترم دانشگاه و اعضای هیات رئیسه در پیشبرد اهداف این معاونت گفت: امید اس با همت و تلاش همکاران گرامی شاهد موفقیت‌های روز افزون دانشگاه باشیم.