نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: اروپا و آمریکا کوچک‌ترین اقدامی در رفع تعهد دارویی نسبت به ایران در این شرایط سخت انجام نداده اند.

به گزارش خبرگزاری انعکاس بناب به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با نگاهی به آینده می‌توان دریافت که چین قدرت بلامنازع جهان از لحاظ اقتصادی خواهد بود و به‌عبارتی نبض اقتصادی جهان را در شرق خواهد تپاند.

وی افزود: به‌خصوص اینکه اتحادیه اروپا حال و روز خوشی را ندارد زیرا پس از خروج انگلیس زمزمه‌های جدایی ایتالیا هم مطرح است و به همین جهت راهبرد چین هراسی در دستور کار آمریکا قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه چه کرونا را مصداق جنگ بیولوژیکی بدانیم و چه ندانیم، تشدید فضای چین هراسی از سوی آمریکا به‌وجود آمده است، یادآور شد: در این میان هم ترامپ اصرار دارد به‌جای کرونا ویروس از تعبیر ووهان ویروس و ویروس چینی استفاده کند و این واژه‌ها را به‌کار ببرد.

وی با اشاره بر اینکه چین هر روزه مقدار زیادی از کمک‌های خود را به ایران هم می‌فرستد، متذکر شد: این در حالی است که اروپا و آمریکا کوچک‌ترین اقدام در رفع تعهد دارویی را نسبت به ایران را در این شرایط سخت انجام نداده است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امیدوارم پایان این مسئله به نفع آمریکا تمام نشود.