امام جمعه تبریز گفت: در شرایط خاص فعلی هیچ اصراری به برگزاری مراسم‌ها و اجتماعات مذهبی از جمله نماز جمعه نیست و باید حفظ سلامتی مردم در اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری انعکاس بناب به نقل از فارس و تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در دیدار مسوولان و تعدادی از پزشکان بیمارستان سینای تبریز با بیان اینکه تا رسیدن به وضعیت سفید از نظر شیوع ویروس کرونا باید اصول بهداشتی رعایت شود، اظهار کرد: تبریز جزء اولین شهرهایی است که برای حفظ سلامت مومنان نمازگزار در برابر شیوع ویروس کرونا درب‌های مصلی اعظم امام خمینی (ره) برای انجام فریضه نماز جمعه را بست و تا سفید شدن وضعیت این کار ادامه خواهد داشت.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: برای حفظ و ارتقای سلامتی مردم در هر شرایط بحرانی در حوزه بهداشت نسخه پزشکان و کادر درمانی برای عموم مردم حجت دارد و باید همه ما نسبت به انجام دستورات مدافعان سلامت پایبند باشیم.

وی با تقدیر از زحمات همه پاسداران بهداشت و مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس منحوس کرونا گفت: هر چند یک روی این ویروس داشتن فاصله فیزیکی با دیگران بوده اما روی دیگر این میهمان ناخوانده افزایش وحدت و همدلی آحاد مردم و آشکار شدن ابعاد مختلف خدمات پزشکان مجرب و پرستاران کاربلد در درمان مردم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه متذکر شد: یکی از اتفاقات مبارک در این ایام شکوه همدلی‌ها با محوریت مساجد است که خیران، بسیج مردمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با لبیک به فرمان رهبری برای دستگیری از نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا وارد میدان عمل شده‌اند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مردم نشان دادند که چطور می‌شود با توکل بر خداوند متعال و با همکاری و همیاری هم کرونا را شکست داد.