نماینده پارلمان لبنان و عضو دفتر سیاسی جنبش امل، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی رو به زوال و نابودی حرکت می‌کند و دست برتر در تمام تحولات با محور مقاومت است.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از مهر رژیم صهیونیستی در حالی به هفتاد و دومین سالروز تأسیس خود که با نام «یوم النکبه» در جهان عرب و اسلام شناخته می‌شود (۱۵ می) نزدیک می‌شود که با بحران‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، بهداشتی و نظامی و هم چنین اجتماعی رو به رو است.

این رژیم علاوه بر آنکه در بعد نظامی در برابر گروه‌های مقاومت نتوانسته دستاوردی از خود نشان دهد بلکه در بعد داخلی و سیاسی نیز اختلافات میان جریان‌های سیاسی به قدری است که تشکیل کابینه جدید این رژیم را با یک بحران بی سابقه در سایه برگزاری چندین دور پیاپی از انتخابات پارلمانی رو به رو کرده است.

خبرنگار مهر، در خصوص سالگرد تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی و اوضاع کنونی این رژیم مصاحبه‌ای با «محمد نصرالله» نماینده پارلمان لبنان و عضو دفتر سیاسی جنبش امل انجام داده که به شرح زیر است.

*به نظر شما اوضاع کنونی رژیم صهیونیستی در آستانه گذشت ۷۲ سال از تأسیس آن و آینده این رژیم چگونه است؟

به نظر من اسرائیل به سمت نابودی و زوال حرکت می‌کند. نمی‌توان یک رژیمی را تصور کرد که خود را به سرزمینی تحمیل کرده که متعلق به آن نیست و تلاش کند در میان گروه‌هایی از سراسر جهان اتحاد ایجاد کند بلکه این اتحاد تنها از طریق یک قدرت خارجی محقق می‌شود بنابراین نمی‌توان بقای این رژیم را تصور کرد و این مسأله محال است.

شاید دلیل بقای این رژیم تاکنون، ضعف طرف مقابل یعنی طرف عربی بوده که از وظیفه خود در خصوص آزاد سازی فلسطین سر باز زده است؛ اما ملت‌ها نظر خود را در خصوص لزوم قرار گرفتن حول محور مقاومت تحمیل خواهند کرد و هر روز که می‌گذرد شاهد پیشرفت بیشتر این محور و کاهش فرصت بقا برای رژیم صهیونیستی هستیم.

*به نظر شما چالش‌های کنونی رژیم صهیونیستی در داخل و خارج آن چیست؟

تأسیس رژیم صهیونیستی در منطقه ما نقش مهمی در تضعیف جهان عرب و اسلامی داشته است. بعد از اخراج ساکنان فلسطین از این سرزمین، یهودیان صهیونیست از سراسر جهان و با تابعیت‌های مختلف به فلسطین احضار شدند در واقع شاهد هیچ اتحاد اجتماعی در میان آنها نیستیم.

اسرائیل بعد از گذشت ۷۲ سال از تأسیس آن با ۲ بحران مهم رو به رو است نخست فروپاشی داخلی و عدم قدرت در تشکیل کابینه و برگزاری انتخابات پیاپی. تل‌آویو نمی‌تواند منکر شکست در نظام سیاسی خود که تاکنون نتوانسته ثبات را محقق کند باشد. این مسأله یادآور این آیه قرآنی است که «تحسبهم جمیعاً وقلوبهم شتی ذلک بأنهم قوم لا یعقلون».

بحران دوم، افزایش و تقویت مخالفت‌ها با وجود رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان و در واقع همان محور مقاومت از تهران تا فلسطین به شمار می‌رود. مقاومت فلسطین نوک پیکان مبارزه برای آزاد سازی کامل فلسطین به شمار می‌روند؛ به ویژه آنکه نظریه ارتش شکست ناپذیر اسرائیل که برای مدتی بر فرهنگ عربی سایه افکنده بود برای همیشه از بین رفته است. این مسأله به دست مقاومت لبنان و سلسله شکست‌هایی که بر دشمن صهیونیستی در سال‌های ۱۹۸۲ و ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ وارد آورد محقق شد.

*نظر شما در خصوص سیاست بازداشت و به شهادت رساندن فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی برای ترساندن آنها چیست؟

سیاست بازداشت و به شهادت رساندن که توسط دشمن صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و با هدف ترساندن آنها اعمال می‌شود هیچ نتیجه‌ای نداده است چرا که شاهد تقویت قدرت مقاومت فلسطین با وجود تمام دردها و رنج‌های ملت فلسطین و حملات علیه آنها و بازداشت آنها هستیم.

شرایط کنونی ساکنان نوار غزه بیانگر میزان پایداری و مقاومت آنها و تسلیم نشدن در برابر دشمن صهیونیستی است. این بدان معنی است که سیاست خشونت از سوی اسرائیل شکست خورده و افزایش روز افزون قدرت سیاسی و نظامی مقاومت فلسطین بیانگر وجود یک آینده روشن به نفع آرمان فلسطین در این نبرد است.

*به نظر شما بحران سیاسی کنونی در رژیم صهیونیستی تا چه حد جدی تلقی می‌شود؟

بحران سیاسی کنونی در رژیم صهیونیستی منعکس کننده عمق اختلافات میان احزاب و شخصیت‌های اصلی این رژیم است که آشکارا تک روی و اقدامات انفرادی در اداره بحران‌ها را نشان می‌دهد به اضافه آنکه اسرائیلی‌ها، متحد نیستند و متشکل از چند تابعیت به شمار می‌روند.

گروه‌های سیاسی در این رژیم تا حد تعطیل کردن زندگی سیاسی به مدت یک سال با وجود چالش‌های بی‌شمار اسرائیل پیش رفتند؛ چالش‌هایی که مهم‌ترین آنها افزایش قدرت مقاومت است.

این مقاومت تنها به لبنان و فلسطین منحصر نیست بلکه ملت‌های عربی به دنبال باز کردن راهی در جلوی خود برای تأیید مقاومت علیه دشمن صهیونیستی هستند. رژیم صهیونیستی در آینده شاهد فروپاشی بیشتر بنیان سیاسی و اجتماعی خود خواهد بود.

*نقش انگلیس و آمریکا در حمایت از تأسیس رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نقش آمریکا و انگلیس در واقع یک نقش ولی در ۲ دوره زمانی بوده است. نخست انگلیس و بعد آمریکا این نقش‌ها را ایفا کردند به ویژه آنکه آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم مدعی رهبری جهان شد.

آمریکا امروز برای تکمیل پروژه انگلیس تلاش می‌کند و تضمین امنیت رژیم صهیونیستی را بر گردن خود می‌داند چرا که این رژیم تأمین کننده منافع استراتژیک آمریکا و کشورهای غربی در جهان عرب و اسلام است.

به همین دلیل حمایت از تل‌آویو را در رأس اولویت‌های خود در زمینه‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی قرار داده است. رژیم صهیونیستی بیشترین کمک‌های آمریکا را در تمام زمینه‌ها دریافت می‌کند و در جریان جنگ‌های این رژیم با اعراب از جمله در جنگ ۲۰۰۶، آمریکا با کمک انگلیس پل هوایی برای انتقال سلاح به آن (موشک‌های پیشرفته و هوشمند) ایجاد می‌کند.

*قدرت بازدارنده رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت را چگونه می‌بینید و آیا هزینه‌هایی که این رژیم برای محافظت از خود از جمله خرید سامانه گنبد آهنین پرداخت کرده مؤثر بوده است؟

نتایج عملی جنگ علیه لبنان و غزه جواب کاملاً مشخصی برای شکست سامانه گنبد آهنین در برابر موشک‌های مقاومت دارد. بسیاری از کارشناسان سؤالات زیادی در خصوص فایده این سامانه می‌پرسند در حالی که مقاومت لبنان و فلسطین می‌تواند هزاران موشک شلیک کند به عنوان مثال از لبنان موشک‌هایی شلیک شد که به شهرهای الخضیره و العفوله رسید.

این موشک با طی مسافت طولانی در صحت و سلامت به اهداف خود برخورد کردند. ما مطمئن هستیم که روند درگیری نظامی در آینده به نفع مقاومت خواهد بود چرا که مقاومت نه تنها هر سال بلکه هر روز به دنبال تقویت قوای نظامی خود برای رویارویی با اسرائیل است.