امام جمعه شهرستان بناب بر ضرورت حفظ شئونات ایام فاطمیه در نوروز تاکید کرد.

امام جمعه شهرستان بناب بر ضرورت حفظ شئونات ایام فاطمیه در نوروز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی درخطبه های آیین وحدت بخش نمازجمعه بناب با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) مدافع حریم ولایت و شهیده راه امامت بودند، افزود: ایشان بهترین الگوی شوهرداری و بهترین الگو و اسوه برای خانه داری هستند.

 وی با اشاره به ایام شهادت فاطمه زهرا(س) و عرض تسلیت ایام شهادت صدیقه کبری به ساحت مقدس امام عصر(عج) و عموم شیعیان جهان گوشه هایی از زندگانی گهربار آن حضرت را تشریح کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در میدان مبارزه با دشمن سرسخت ترین مدافع ولایت و امامت بودند.

امام جمعه بناب با اشاره به اینکه اگر منزل خانم مجلل بود، دیگر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در آن نمی توانستند تربیت شوند، ادامه داد: آن حضرت ساده زیست و دارای خانه ساده ای بودند.

وی با تاکید بر اینکه داشتن چنین خانه هایی است که می تواند افراد تأثیرگذار به جامعه تحویل دهد، اظهار داشت: در هرخانه ای که در آن مادیات بر آب و هوای آن حاکم باشد، بدون شک در آن از مردانگی و مروت خبری نیست.

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین به مناسبت های هفته و روز درختکاری و احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: هم درختکاری و هم احسان و انفاق و دستگیری از فقرا در اسلام بسیار توصیه شده است.

وی سپس با تأکید و توصیه به زنان جامعه جهت الگوبرداری از نحوه زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) اظهارکرد: حضرت فاطمه زهرا(س) هیچ توجهی به زخارف دنیا و تجملات نداشتند و در طول زندگی بصورت ساده و بی آلایش به دور از مادیات برای تربیت فرزندان سالم وقت خود را صرف کردند.

انتهای پیام/ش