نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه، تاکنون 150 هزار بسته معیشتی توسط سپاه و بسیج در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری انعکاس بناب به نقل از فارس و تبریز حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در نشست هم‌اندیشی رئیس جمهور با فعالان مبارزه با کرونا در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با قدردانی از مدافعان سلامت و مسئولان عضو ستاد مقابله با کرونا، اظهار داشت: از اوایل فروردین امسال، ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و پویش رحمت برای کمک به نیازمندان در استان راه‌اندازی شده و بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه، تاکنون ۱۵۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه و بسیج در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

وی افزود: علاوه بر این، ۲۵ هزار بسته از طریق ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و ۸ هزار بسته از طریق پویش رحمت توزیع شده و ۵ هزار نفر از افراد نیازمند نیز تحت پوشش کمیته امداد استان قرار گرفته‌اند.

آل‌هاشم ادامه داد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، امروز مساجد استان به محل تولید اقلام بهداشتی تبدیل شده و صحنه‌های زیبایی از همدلی و همکاری اقشار مختلف مردم برای مقابله با کرونا در مساجد و حسینیه‌ها رقم خورده است.

امام جمعه تبریز گفت: روحانیون و طلاب نیز در انجام احکام شرعی دفن و کفن اموات کرونا نهایت تلاش خود را انجام داده‌اند که این تلاش‌ها در سخنرانی رهبر انقلاب در نیمه شعبان امسال مورد توجه و لطف ایشان قرار گرفت.

وی همچنین با تأکید بر اینکه وحدت و همدلی برای ریشه‌کن کردن بیماری کرونا در همه جای استان در جریان است، ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد رفع این بلا از سر ایران اسلامی، جهان اسلام و جهان بشریت باشیم.