رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: خوشبختانه روند فوتی ها در اثر کرونا ویروس رو به کاهش است و به طور متوسط روزانه 2 الی 3 فوتی در کل استان را داریم که 90 درصد آنها بالای 60 سال سن دارند.

به گزارش انعکاس بناب، دکتر محمدحسین صومی در جلسه مجمع سلامت شهرستان بناب با اشاره تغییرات سبک زندگی مردم در سه ماهه اخیر، گفت: سبک زندگی در کل ایران به علت شیوع ویروس کرونا از عادی خارج شده است، این نشان می دهد مردم کاملا همراهی می کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات و کارهای شبکه بهداشت تعطیل بردار نیست، گفت: شبکه بهداشت با بحران جدی مواجه شده است که اگر کارها و اقدامات پیشگیرانه با جدیدیت پیش نمی رفت قطعا وضعیت بدتری داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به افزایش ظرفیت غربالگری و نمونه گیری ها در سطح استان، افزود: روزانه بالای ۱۰۰۰ نفر در کل استان نمونه گیری می شود و بیش از ۳۰۰ نفر نیز روزانه به علائم کورنا به بیمارستان های استان مراجعه می کنند.

دکتر صومی خاطر نشان کرد: اینکه کارشناسان و برخی تحلیلگران احتمال داده اند که ۷۰ درصد جمعیت ایران به ویروس کرونا مبتلا می شوند، باز هم مطرح هست و اگر مردم مراودات و نکات بهداشتی را رعایت نکنند قطعا وضعیت خوبی در پیش نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان در کل استان در حال افزایش است، گفت: تا زمانی که محدودیت ها برقرار بود وضعیت مطلوبی داشتیم، اما از ۲۳ فروردین که محدودیت ها برداشته شد آمارها روز به روز در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: خوشبختانه روند فوتی ها در اثر کرونا ویروس رو به کاهش است و به طور متوسط روزانه ۲ الی ۳ فوتی در کل استان را داریم که ۹۰ درصد آنها بالای ۶۰ سال سن دارند.

دکتر صومی به اقدامات جدی شبکه بهداشت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه نمونه گیری های سرپایی را افزایش داده ایم، تمامی نزدیکان مبتلایان را مورد غربالگری و آزمایش قرار می دهیم تا خدای نکرده موجب گسترش ویروس نباشند.

وی با بیان اینکه شهرستان بناب در وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: تعداد مبتلایان و فوتی ها در مقایسه با سایر شهرستان ها کنترل شده است، و این نشان می دهد عزم جدی در این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه هیچ فوتی در بین مبتلایان خانم باردار در استان تا این لحظه نداشته ایم، گفت: بالای ۱۰۰ نفر خانم باردار مبتلا در کل استان به بیمارستانها مراجعه شده که با جدیت تمام مورد مراقبت کادر درمانی ما قرار گرفته اند. از این تعداد ۲۴ خانم باردار در آی سیو تحت مراقبت قرار گرفته اند و ۶ نفر نیز در وضعیت مناسب قرار ندارند.

دکتر نیرپور نیز با ارائه گزارش از وضعیت شهرستان بناب، گفت: ۷۷۱ نفر با موارد مشکوک و مثبت به بیمارستان بناب مراجعه داشتیم که از این تعداد ۲۲۱ نفر با نتیجه مثبت قطعی تشخیص و ۹۸ نفر آنها بستری و مابقی بدون بستری درمان شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب ضمن قدردانی از همدلی و همکاری مثال زدنی مردم بناب در بحث ویروس کرونا، گفت: نزدیک ۱۰ میلیارد ریال نقدی و غیر نقدی برای بهداشت و درمان شهرستان بناب و مقابله با ویروس کرونا از طریق مردم کمک شده است که جا دارد از تمامی خیران سلامت تقدیر و قدردانی کنیم.

گفتنی است در خاتمه  از زحمات و همت خیران سلامت شهرستان بناب با اهدای لوح توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز قدردانی شد.

انتهای پیام/ش