بدهی چند میلیاردی شهرداری بناب به تأمین اجتماعی و ملکی که توسط این سازمان بلوکه شد!

به گزارش خبرگزاری انعکاس بناب به نقل از فارس- جاوید بنابیان: اخیراً شهرداری بناب به استناد بند سه صورت جلسه مورخه ۲۴/۱۲/۱۳۹۸ شورای اسلامی این شهر در نظر داشت ملکی واقع در ضلع شمالی عمارت شهرداری برابر ماده ۱۳ آیین نامه مالی شهرداری‌ها از طریق مزایده عمومی به فروش برساند بلکه با پول عاید از فروش آن بتواند هم مطالبات پرسنل شهرداری را پرداخت کند و هم چرخ برخی پروژه‌های عمرانی را بگرداند ولی شنیده می‌شود این ملک بابت بدهی‌های شهرداری بناب به تأمین اجتماعی توسط این سازمان توقیف و بلوکه شده است.

بر اساس این گزارش، شهرداری بناب از جمله نهادهای طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی است که طبق اعلام مسئولان ذیربط بدهی اش به تأمین اجتماعی از مرز ۱۸ میلیارد تومان گذشته و هنوز راهکار لازم برای پرداخت دیون انباشته شده ارائه نشده است.

هرچند ماجرای بدهکاری میلیاردی بسیاری از نهادها به تأمین اجتماعی از جمله شهرداری بناب تازگی ندارد و البته مسئولان وقت شهرداری از تعیین تکلیف آن خبرداده و گفته بودند «تهاتر یکی از راهکارهای پرداخت بدهی است» اما این قصه گویا سر دراز دارد.

همانگونه که در نوشتارهای قبلی نیز به آن اشاره شده است، عمده بدهی شهرداری بناب به تأمین اجتماعی به عدم پرداخت حق بیمه پرسنل و قراردادهای پیمانکاران باز می‌گردد که از سال‌های پیش انباشته شده و طی سال‌های اخیر به میزان بدهی‌ها افزوده شده است.

یادآور می شود، اسفند ماه سال ۱۳۹۷ نیز تأمین اجتماعی بناب نسبت به توقیف دو قطعه از املاک شهرداری بناب اقدام و در چند مرحله نیز حساب‌های شهرداری را توقیف و مسدود کرده است.

بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی از سال ۱۳۷۶ به شهرداری به ارث رسیده و در زمان مدیریت شهرداران قبلی و فعلی نیز به میزان بدهی‌ها افزوده شده و مدیریت فعلی شهرداری بناب باید برای جلوگیری از حیف و میل بیت المال ضمن اینکه در ارتباط با بازگرداندن زمین و ملک بسیار ارزشمند و مورد نظر به شهرداری اقدام جدی انجام داده و در زمینه تسویه بدهی خود به تأمین اجتماعی چاره اندیشی کند تا موجب وارد شدن زیان و خسارت به بیت‌المال نشود.

این اتفاقات در شرایطی صورت می‌گیرند که طی روزهای اخیر با امضای سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بناب برای دومین بار طرح استیضاح شهردار کلید خورده است و حال باید به انتظار نشست و دید که قضایا و اتفاقات اخیر طرح استیضاح شهردار را سرعت خواهد بخشید یا رایزنی‌ها و دست‌های پشت پرده استیضاح شهردار بناب را ناکام خواهد گذاشت.