رئیس جهاد کشاورزی بناب از واگذاری قطعات شهرک گلخانه ای و آغاز عملیات ایجاد شهرک دامپروری در روزهای آینده در شهرستان بناب خبر داد.

روح الله خیری صبح امروز در گفتگو با خبر نگار انعکاس بناب با اشاره به حضور  مدیر کل جهاد  کشاورزی استان در این شهرستان از آغاز عملیات شهرک دامپروری در بناب، خبر داد و گفت: ۲۰ هکتار از اراضی ملی  برای این شهرک صرفا در طرح گوسفند داری در نظر گرفته شده است.

رئیس جهاد کشاورزی بناب ضمن قدردانی از پیگیری های نماینده منتخب بناب و فرماندار شهرستان، بابت پیگیری این موضوع، افزود: معظل نگه داری گوسفند در محدوده داخل شهر، چندین سال است مردم را گرفتار کرده است بنابراین با تلاش و پیگیرهای مسئولان شهرستان در جلسه ای که با حضور رئیس سازمان برگزار شد مقرر گردید عملیات این شهرک در محل مورد نظر آغاز گردد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ متر برای هر دامپرور در این شهرک در نظر گرفته شده است، گفت: تلاش ما این است تا پایان سال ۹۹ این شهرک آماده بهره برداری شود.

خیری در بخش دیگر سخنان خود از واگذاری قطعات شهرک گلخانه ای طی روزهای آینده خبر داد و افزود: این شهرک در اراضی روستای آخوند قشلاق واقع شده و تمامی امتیازات آب، برق و گاز با هزینه ۶۰ میلیارد  ریال به محل شهرک منتقل شده است.

وی با اشاره به جزئیات و تسهیلات در نظر گرفته شده برای خریداران قطعات شهرک گلخانه ای، گفت: قطعات با کمترین قیمت برای سرمایه گزاران اعطا خواهد شد و در کنار آن تسهیلات ۸ درصدی برای تکمیل گلخانه در نظر گرفته شده است.

رئیس جهاد کشاورزی بناب با بیان اینکه پرونده شهرک گلخانه ای در سالهای گذشته به بن بست رسیده بود، افزود: جا دارد از همکاری صمیمانه منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان بابت کمک در راه اندازی این شهرک تشکر کنیم.

خیری با بیان اینکه ۹۰ درصد کارهای شهرک گلخانه ای به اتمام رسیده  است، تاکید کرد: از تمام سرمایه گزاران در بخش کشاورزی دعوت می کنیم جهت مشارکت در این امر و برخورداری از تسهیلات تاسیس شهرک گلخانه ای در روزهای آتی که توسط فرماندار بناب اعلام خواهد شد استفاده نمایند.

وی با اشاره به ضرورت ترویج آموزش در حوزه کشاورزی گفت: نماینده منتخب بناب بر این موضوع تاکید داشته و رئیس سازمان نیز دستور دادند آموزش در بخش تولید محصولات بومی کشاورزی در اولویت قرار گیرد.

رئیس جهاد کشاوری در خاتمه با هشدار به کشاورزانی که نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری می نمایند، افزود: از کشاورزان عزیز استدعا داریم قبل از اخذ مجوز هرگونه تغییر کاربری اقدام به ساخت و ساز ننمایند در غیر اینصورت  مجبوریم طبق قانون حفاظت از اراضی کشاورزی با متخلفان برخورد کنیم بنابر این ما آماده ایم به باغات ۲ هزار متر به بلاتر مجوز ساخت خانه باغ به متراژ ۵۰ متر را بدهیم.