دبیرکل حزب الله لبنان طی گفتگویی با رادیو النور که به مناسبت بیستمین سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی انجام گرفت، پیرامون موضوعات مختلف به اظهارنظر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری انعکاس بناب به نقل از مهر، دبیرکل حزب الله لبنان طی گفتگویی که به مناسبت بیستمین سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی با رادیو «النور» انجام شده است، پیرامون موضوعات مختلف به اظهارنظر پرداخت.

سید حسن نصرالله در ابتدای این گفتگو به شهید «عماد مغنیه» و ویژگی های این شهید مقاومت اشاره کرد و از خانواده های شهدا قدردانی نمود.

دبیرکل حزب الله گفت: روحیه ای که موجب پیروزی بر دشمن شد همچنان وجود دارد و اطمینان ما به رزمندگان بسیار زیاد است. اطمینان ما به فضای مقاومت بسیار زیاد است و علیرغم تمام تلاش ها برای گرفتن این فضا از مقاومت بعد روحی همچنان برای ماهیت مقاومت اصل خواهد بود. عامل نخست در اصل مقاومت حفظ روح آن با تمام اصالت و توان است.

سید حسن نصرالله افزود: رهبران صهیونیست تجربه عقب نشینی از جنوب لبنان را آزمایش کردند و وزیر جنگ اسرائیل امروز تجارب گسترده ای از ناکامی و شکست در جنوب لبنان در پرونده خود دارد. عبارت «اسرائیل از خانه عنکبوت سست تر است» همزمان با شکست ارتش اسرائیل مطرح شد و رهبران رژیم اسرائیل را بسیار به دردسر انداخت.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: بازدارندگی موجود علیه دشمن نتیجه داده های واقعی و نه سخنرانی ها است. مقاومت از سال ۱۹۸۲ آنچه را که در سال ۲۰۰۰ (آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی) روی داد، می دید. لبنان از بازدارندگی برخوردار است و هر چیزی محاسبه ای دارد و اسرائیل می داند که با دشمن کم توانی مواجه نیست.

سید حسن نصرالله خطاب به اردن گفت: اسرائیل از سال ۱۹۸۲ علیه اردن توطئه می کرد و امروز از طریق معامله قرن همچنان علیه این کشور توطئه می کند. اسرائیل همچنان روی ایده سرزمین جایگزین برای فلسطینی ها در اردن کار می کند.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: عقب نشینی اسرائیل به نوار مرزی در سال ۱۹۸۵ منتی از سوی این رژیم نبود. باراک می گوید که «شارون» هدفش اخراج مقاومت فلسطین از لبنان و به قدرت رساندن آل جمیل بود و می گوید که هدف از این اقدام تجمیع فلسطینی ها در اردن و ساقط نمودن قدرت هاشمی ها بود.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: اسرائیل با هدف قرار دادن اقوام مقاومت، از نقطه ضعف مقاومت سوء استفاده می کرد و مقاومت با در پیش گرفتن معادله هدف قرار دادن شهرک های صهیونیست نشین با موشک های کاتیوشا به هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط اسرائیل واکنش نشان داد. اسرائیلی ها حرف زیاد می زنند و مقاومت آنها را می شناسد. تمام احزاب ملی لبنان بویژه در سال های اول در مقاومت مشارکت داشتند و حزب الله چه بسا در سال های اخیر حضوری استثنایی داشته است.

دبیرکل حزب الله افزود: عملکرد مقاومت در سال ۲۰۰۰ موجب جلوگیری از جنگ داخلی طائفه ای که اسرائیل برای شعله ور کردن آن نقشه کشیده بود، شد. مقاومت در سال ۲۰۰۰ با آزادسازی جنوب لبنان نمونه درخشانی را ارائه کرد. ما معتقدیم که رژیم اسرائیل رو به زوال است چرا که ساختگی و مقطعی است.

تکمیل می شود…