فرماندار بناب با انتقاد از عدم نظارت و کنترل فاضلاب در کوی لاله بناب، گفت: چندین سال است این معضل در این منطقه وجود دارد که باید اداره آب و فاضلاب این مسئله را در سال جاری برطرف نماید.

به گزارش انعکاس بناب امین رفیعی صبح امروز در جلسه مدیریت  پسماند شهرستان بناب با اشاره به حجم زباله تولیدی در این شهرستان، گفت: روزانه حدود ۱۵۰ تن زباله در بناب تولید می شود که ۸۰ تن آن شهری و مابقی آن روستایی می باشد.

فرماندار بناب با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اهمیت ویژه مدیریت پسماند در این ایام کرونایی، گفت: پسماندهای پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید شبکه بهداشت با جدیت تمام زباله های پزشکی  را به درستی امحا کند.

وی در عین حال افزود: زباله های تولیدی درمانگاه ها و مطب های پزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اخیرا نیز در این خصوص بی توجهی می شود، بنابراین انتظار می رود پیمانکار شبکه بهداشت در جمع آوری پسماندهای پزشکی اهتمام ویژه ای بورزند.

فرماندار بناب با اشاره به آبیاری مزارع با آب فاضلاب توسط برخی کشاورزان، تاکید کرد: این موضوع بارها در جلسات مطرح شده است اما همچنان برطرف نشده است که باید با خاطیان به شدت برخورد شود.

رفیعی در خاتمه با انتقاد از دفع سنتی فاضلاب در کوی لاله بناب، گفت: اداره آب و فاضلاب موظف است هر منزلی که انشعاب آب دارد به آن انشعاب فاضلاب، حتی با تسهیلات ارائه نماید بنابراین باید در سال جاری مشکل فاضلاب این منطقه برطرف گردد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بناب نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه ۵ نوع زباله در پسماندهای شهری وجود دارد گفت: پسماندهای پزشکی مهمترین مسئله است که اگر مدیریت نشود قطعا به سلامت مردم ضربه های جبران ناپذیری خواهد زد.

لطفی با اشاره به فعالیت برخی کارگاههای بدون مجوز جمع آوری  پسماند گفت: متاسفانه در شهرستان بناب تعدادی کارگاه، بدون هیچ گونه مجوزی اقدام به جمع آوری برخی پسماندها می کنند بنابراین اداره صنعت معدن باید به این مسئله ورود کرده و فعالیت این گونه کارگاهها را متوقف کند.

وی افزود: پسماندهای شهرک صنعتی نیز به غیر از چند واحد تولیدی، زباله ها و پسماندهای خود را در حاشیه شهرک و یا در دریاچه ارومیه دفع می کنند که در این خصوص باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

لطفی پیشنهاد داد فاضلاب هر روستایی با ایجاد منهول بزرگ به تصفیه خانه فاضلاب شهری منتقل شود تا از آلودگی زیست محیطی جلوگیری گردد.