نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: آمریکا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و آنها امروز مرگ تدریجی خود را با وجود انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از مهر حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره روش و سیره امام (ره) و رهبری در عدم سازش با دشمنان، گفت: حضرت امام (ره) حق حیات بر گردن ما دارد زیرا اسلام ناب را زنده کردند و بنا بر متن صریح قرآن یکی از کارکردها و دستاورهای اسلام حیات بخشیدن به جامعه است. آن هم حیاتی از جنس حیات طیبه نه حیات نباتی یا حیوانی بلکه حیات انسانی که قرآن روی آن تکیه دارد.

وی افزود: امام راحل مکتب اسلام ناب را زنده کرده است که این مکتب دو رویکرد اساسی دارد. یکی استقرار حاکمیت و ولایت خدا و اینکه جز قانون و ربوبیت خدا هیچ‌کس دیگری شایستگی برنامه ریزی و مدیریت انسان‌ها را ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه به تبیین رویکرد دوم پرداخت و اظهار داشت: دوم تبری از اجتناب از طاغوت‌ها و ستمگران جهان است و لذا حقیقت به دین، دو رکن اساسی دارد. کفر به طاغوت و ایمان به خدا، تبری و تولی. به حمدالله حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به این دو اصل توجه فراوانی دارند چرا که قرآن به ما یاد داده تبری و فاصله گرفتن از طاغوت‌ها گام نخست دستیابی به ولایت الله است.

حاجی صادقی تاکید کرد: بحمدالله در طول سال‌های بعد از انقلاب مکتب امام خمینی (ره) زنده مانده و روز به روز روحیه استکبارستیزی، طاغوت ستیزی و «نه» گفتن به حاکمیت غیرالهی نه تنها میان مسلمانان بلکه در بین همه ملت‌ها رونق می‌گیرد و می‌بینیم سردمدار جبهه استکبار یعنی آمریکا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و امروز، روزشمارهای افول آن مطرح است.

وی با بیان اینکه این مهم نه تنها از سوی ایرانی‌ها بلکه توسط افراد سیاستمدار و کارشناسان و تحلیلگران در سراسر جهان مطرح می‌شود، گفت: آمریکا روز به روز در حال ضعیف‌تر شدن است و به تعبیر زیبای شهید حاج قاسم سلیمانی، انقلاب اسلامی نه فقط نگذاشت آمریکا یک ابرقدرت باشد بلکه شاخص‌های ابرقدرتی را نیز از آن گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: امروز آمریکایی‌ها برای ماندنشان تلاش می‌کنند و رژیم اشغالگری که می‌خواست نیل تا فرات را بگیرد و بزرگترین مشکلش پرتاب سنگ از سوی کودکان فلسطینی بود امروز تمام تلاشش برای ماندن و حفظ حیات منحوسش است و باور دارد که انقلاب اسلامی می‌خواهد او را از صفحه روزگار حذف کند. چون معتقد است رژیم اشغالگر قدس یک غده سرطانی است و از سوی دیگر صهیونیست‌ها امروز مشاهده می‌کنند سنگ در دست بچه‌های فلسطینی امروز تبدیل به موشک شده است.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: انقلاب اسلامی در «نه» گفتن، استکبارستیزی و مبارزه با جبهه کفر فوق العاده موفق بوده و این مسیر نیز با قدرت ادامه دارد و همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها به دلیل این است که آنها موجودیت خودشان را با وجود انقلاب اسلامی در خطر می‌بینند.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا مرگ تدریجی خود را با وجود انقلاب اسلامی مشاهده می‌کند و دلیل آن هم این است که بعد از رحلت امام (ره) کسی سکان انقلاب را در دست گرفت و مسیر را ادامه داد که از جنس امام بود و راه و هدف امام را باور داشت. این نعمت بزرگی است که باید به آن توجه داشته باشیم.