فرماندار شهرستان بناب با اشاره به افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان گفت: معتادان بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلاء به ویروس کرونا هستند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرنگار مهر، امین رفیعی عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب با اعلام این مطلب افزود: مقابله و پیشگیری با این تهدید چند وجهی نیازمند برنامه‌ای جامع و منسجم بوده و همکاری و تلاش مضاعف همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی سپس با اشاره به معضل مواد مخدر و اعتیاد و تبعات شوم و مخرب آن گفت: این آسیب اجتماعی سلامت و سرمایه‌های انسانی و اجتماعی کشور را به خطر انداخته و ریشه بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و جرایم از جمله سرقت، طلاق و خودکشی است.

وی ضمن اشاره به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی با موضوع مواد مخدر و پیشگیری از کرونا تصریح کرد: این موضوع هیچ گونه پایه و مرجع علمی نداشته و تمام این صحبت‌ها صرفاً جهت کسب درآمد قاچاقچیان بوده و تنها راه پیشگیری از کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب گفت: بر اساس آمارهای دریافتی از مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان تعدادی از افراد فوتی مبتلا به ویروس کرونا را معتادان تشکیل داده و هم اکنون نیز تعدادی از معتادان که به این ویروس مبتلا هستند، در بخش‌های مختلف بستری هستند.

به گفته رفیعی، هم اکنون ۲۷ نفر مثبت کرونایی در بیمارستان بناب بستری داریم که در روزهای اوج این ویروس تعداد بستری‌های شهرستان به ۲۵ نفر هم نمی‌رسید و در صورت ادامه این روند باید نسبت به راه اندازی نقاهتگاه‌ها جهت کنترل بیماران اقدام کنیم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در شهرستان از زحمات و تلاش‌های عوامل نیروی انتظامی، نیروهای اطلاعاتی و سپاه که در امر مبارزه با مواد مخدر تلاش و همکاری می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد.

فرماندار بناب در ادامه ضمن تأکید بر ادامه فعالیت کمپ ترک اعتیاد شهرستان، مسئولین بهزیستی را مجاب کرد نسبت به انجام آزمایشات و تست‌های لازم قبل از بستری بیماران در کمپ اقدام کنند.

میزان کشفیات مواد مخدر ۱۶ درصد افزایش یافت

این گزارش حاکی است، فرمانده انتظامی بناب نیز در ادامه این جلسه اولویت اول پلیس را در سال جدید مبارزه جدی، قاطع و بی امان با مواد مخدر و قاچاقچیان اعلام کرد و گفت: در شهرستان بناب نیز در راستای انجام این مأموریت عوامل نیروی انتظامی با تلاش‌های شبانه روزی و همکاری اداره اطلاعات و سپاه شهرستان کشفیات خوبی داشته باشند.

سرهنگ سهراب شفقی افزود: میزان کشفیات مواد مخدر در ۱۰۰ روز ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش یافته است که بیشتر از نوع تریاک است.

وی تصریح کرد: البته این میزان بدون احتساب کشفیاتی است که اداره اطلاعات شهرستان داشته است که اگر این میزان را به میزان کشفیات نیروی انتظامی اضافه کنیم، میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه ۶۰ درصد خواهد رسید.

این مقام انتظامی افزود: میزان سرقت نسبت به سال قبل طبق آمار کشوری در این شهرستان نیز افزایش یافته است.

شفقی دلیل این افزایش میزان سرقت را آزادی قسمتی از زندانیان بخاطر شیوع ویروس کرونا تعطیلی کمپ ترک اعتیاد اعلام کرد و خواستار راه اندازی مجدد کمپ ترک اعتیاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد.