رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت ماه ۸ درصد مردم آذربایجان‌شرقی درگیر با کرونا بودند، گفت: این رقم در دو هفته اخیر با رشد زیادی روبه‌رو بود.

به گزارش خبرگزاری انعکاس بناب به نقل از فارس و تبریز، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز در گفت‌وگو با شبکه سهند اظهار کرد: طبق مجموعه بررسی انجام گرفته، ۸ درصد مردم آذربایجان‌شرقی تا پایان اردیبهشت ماه درگیر با کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه آمار نشان‌دهنده افزایش و گسترش ویروس در استان است، توضیح داد: خوشبختانه تا به امروز گسترش ویروس به منزله پیک، اوج، جهش نداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: شهروندان موارد نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و اگر افزایشی احساس شده است، به خاطر این موضوع است.

وی با اشاره بر اینکه افزایش ورود مسافران به استان و عدم توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم از دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا است، تصریح کرد: باید قبول کنیم که گسترش ویروس وجود دارد و با کسی هم شوخی ندارد و متاسفانه در خردادماه با افزایش تعداد مراجعان، بستری و فوتیان در اثر کرونا مواجه شده‌ایم.

صومی متذکر شد: در روزهای پایانی اردیبهشت با کاهش تعداد مبتلایان، بستری‌شدگان و فوتی روبرو بودیم ولی متاسفانه در دو هفته اخیر تعداد مبتلایان شناسایی شده، بستری‌شدگان و متوفیان افزایش یافته است که اگر به نکات تذکر داده شده توجهی نشود قطعا این آمار هر روز افزایش خواهد یافت.