نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به ضرورت اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت استخدامی نیروهای حق التدریسی از وزیر آموزش و پرورش خواست تا مهرماه سال جاری نسبت به اجرای این قانون اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری انعکاس بناب به نقل از فارس و تبریز، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی ضمن تشکر و قدردانی از وزیر آموزش و پرورش برای اقدامات موثر آن وزارتخانه در دوران کرونا و راه اندازی شبکه تلویزیونی، شبکه های مجازی و اپلیکیشن شاد و جلوگیری از توقف فرآیند آموزشی اظهار داشت: تعیین تکلیف و استخدام معلمان حق التدریسی براساس قانون سال ۹۷ باید هر چه سریعتر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: انجام دوره های آموزشی معلمان حق التدریسی در تابستان امسال و سپس تعیین تکلیف آنها در مهرماه موجب می شود، قانون مذکور اجرایی شود، در غیر این صورت اجرای آن به سال آینده موکول شده و ما از وظیفه سوال از وزیر استفاده خواهیم کرد، بنابراین درخواست داریم این قانون در سال جاری انجام شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به وضعیت معلمان مدارس غیرانتفاعی در دوران کرونا افزود: حدود ۲۰۰ هزار معلم در مدارس غیرانتفاعی در دوران کرونا آسیب دیدند، از این رو از وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی این حوزه درخواست می کنم به وضعیت آنها رسیدگی کند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت و توسعه دانشگاه فرهنگیان گفت: برخی اراده ها برای تضعیف دانشگاه ها عمل می کند، با توجه به اینکه سیاست آموزش و پرورش تقویت دانشگاه فرهنگیان بود، از شما می خواهیم هر چه سریعتر وعده خود را عملیاتی کنید.

میرتاج الدینی ادامه داد: مشکلات معلمان حق التدریسی و نهضتی باید هر چه سریعتر برطرف شود، از طرفی ورود به آموزش و پرورش باید صرفاً دانشگاه باشد.