کوچه ها و خیابان های خاکی کوی رسالت بناب موجب بروز معضلات و مشکلات زیادی برای شهروندان این منطقه شده است

به گزارش پایگاه خبری انعکاس بناب؛ وضعیت نابسامان کوچه ها و بعضی از خیاباهای خاکی کوی رسالت بناب هنوز نامناسب و در خور شأن شهروندان نیست. خاکی بودن اکثر خیابان ها و کوچه های این شهر موجب به وجود آمدن وضعیت نامطلوبی در این منطقه شده است، این وضعیت نابسامان مشکلات زیادی در رفت و آمد و پاکیزگی محیط برای ساکنان کوی رسالت به وجود آورده است و تاکنون اقدام مناسبی برای بهسازی این مناطق انجام نشده است.

یکی از ساکنین در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب با اشاره به خاکی بودن و همچنین وضعیت نامناسب آسفالت اکثر کوچه ها اظهار کرد: وضعیت نامناسب و خاکی بودن  خیابانها و جوب ها با وضع نامطلوب موجب نارضایتی اهالی شده است، چاله‌های وسط پیاده‌رو و خیابان‌ها به‌ویژه در زمان بارندگی خیلی آزار دهنده است، تا کی از مشکلات این شهر حرف بزنیم درحالی که هیچ کس به حرف ما گوش نمی‌کند، این همه پول مالیات و عوارض پرداخت می‌کنیم بابت چه چیزهایی هست؟

وی با بیان اینکه در زمان بارش باران رفت و آمد مردم دچار مشکل می شود، گفت: با گذر از کوچه و خیابان های خاکی و نابسامان کوی رسالت بناب می توان این حق را به مردم داد که کم ترین و اصلی ترین خواسته آنها از شهردار و شورای شهر رسیدگی به وضعیت کوچه ها و خیابانهای شهر باشد.

یکی دیگر از اهالی کوی رسالت در خصوص تابلوهای راهنمای این محل گلایه کرد و گفت: چند وقت پیش، از پول جمع آوری شده ساکنین محل، تابلوی ورودی کوی رسالت را نصب کردیم که حداقل از نگاه مهمانان و مسافران، این محله با نام خودش شناخته بشود ولی متاسفانه این تابلو بدست عوامل شهرداری از جا برکنده شد و الان هیچ تابلوی ورودی با عنوان کوی رسالت نداریم، اینجا را به برکت مسئولین امر بایستی به کوی بی نام معرفی کنیم.

این شهروند رسالتی در ادامه سخنان خود از نبود تاکسی شهری و خط واحد گلایه کرد و گفت: با توجه به وضعیت نامناسب کوچه ها و خیابانهای کوی رسالت، هیچ تاکسی و آژانسی حاضر به آمدن به این مسیر نیست و حتی اعلام میکنند که بخاطر نامناسب بودن شرایط، حاضریم به روستاها برویم ولی کوی رسالت مسافر نمی بریم.

شهروند رسالتی دیگری نیز بیان کرد: ما افراد سالم به سختی می‌توانیم از پیاده‌روها و سطح خیابان‌ها عبور کنیم یک فرد معلول یا جانباز باید از این وضعیت اسف‌بار چگونه گذر کند.

وی بیان کرد: همه ما ساکنان این محل نسبت به بی‌‌توجهی و عدم پاسخگویی مسئولان شهرداری به درخواست و نیاز شهروندان به شدت گلایه داریم، این حق هر شهروندی‌ است که از خیابان و کوچه مناسب برخودار باشد، چرا ما باید ۳۰ سال از این امکانات اولیه بی‌بهره باشیم، مگر گناه ما چی هست؟

در پایان خواسته اکثر مردم از اتصال شهرک فرهنگ به کوی رسالت می باشد که هم اکنون با تدابیر مدیریتی شهری با یک دیوار این دو محل از همدیگر جدا شده اند؛ با اتصال این دو محل، ادامه توسعه شهرک به قطعات بهداشت و نیروی انتظامی و تسهیل در رفت آمد مردم، این منطقه را نیز از بن بست خارج نموده و بیشتر مشکلات مردم محل حل خواهد شد، با وجود اینکه در اتصال این محل و برداشتن دیوار مشکلاتی هم از جمله عبور احشام و حیوانات زیاد می شود ولی در این مورد بایستی مسئولین شهر تدابیر مناسبی غیر از دیوار کشی و جدا سازی شهرک ها بیاندیشند و مسئولین شهرستان می تواند با احداث شهرک دامپروری به حل این معضل خاتمه دهند.

انتهای خبر/ جعفر کریم زاده