رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ابراز تاسف از اینکه روزانه ۳۰ درصد از تعداد نمونه‌ها مثبت اعلام می‌شود، گفت: یک سوم موارد نمونه‌گیری شده در استان کویید ۱۹ مثبت اعلام می‌شود.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از آناج، سیمین خیاط‌زاده، رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی خبری زنده تلویزیونی اظهار کرد: تا دو هفته پیش وضعیت هشدار برای کرونا در استان اعلام کردیم که متاسفانه در حال حاضر به  وضعیت قرمز رسیده‌ایم.

وی با ابراز تاسف از اینکه روزانه ۳۰ درصد از تعداد نمونه‌ها  مثبت اعلام می‌شود، گفت:  یک سوم موارد نمونه‌گیری شده در استان کویید ۱۹ مثبت اعلام می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه البته  تعداد موارد فوتی هنوز بالا نیست و تعداد موارد ابتلا مرگ در استان ۴ درصد است، گفت:  متاسفانه اخیرا تعداد افرادی که با سن پایین فوت کرده هم مشاهده می‌شود و همچنین تعداد بستری‌ها با شیب ملایم در حال افزایش  است.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا تعداد بستریان در بخش ویژه و متصل به دستگاه مکانیکی کاهش یافته بود ولی الان در حال افزایش می‌باشد.

خیاط‌زاده در خصوص بازگشایی اقامه نماز جمعه در شهرها گفت: این تصمیم بر اساس اطلاعات دو هفته پیش گرفته شده است که در آن مقرر شد تا نماز در  مناطق زرد  برگزار شود که آن دوران وضعیت استان زرد بود ولی این موضوع در طیدو هفته اخیر به وضعیت هشدار و قرمز رسید.

وی از مردم خواست تا با همکاری وضعیت فعلی را به زرد رساند.

خیاط‌زاده متذکر شد: افرادی که در نماز شرکت خواهند کرد، حتما  نکات بهراشتی را رعایت کرده و یا  ماسک حضور داشته و فاصله یک و نیم متری را رعایت کنند و همچنین سجاده شخصی همراه داشته باشد و حدالامکان وضو را در خانه بگیرند.

وی ادامه داد: امید است با همکاری و همراهی مردم بتوان هم فریضه دینی به جا بیاوریم و هم مراقب خود باشیم.

به نقل از فارس، وی تاکید داشت: قطعا افراد دارای بیماری  زمینه‌ای در خانه بمانند و افرادی که از نظر اقتصادی باید بیرون باشند با رعایت مفاد بهداشتی کارشان را انجام دهند.

خیاط‌زاده گفت: هنوز اجرای مراسمات بزرگ باعث افزایش کرونا می‌شود به طوریکه یک مراسم عروسی و ختم باعث افزایش زنجیره‌ای مبتلایان می‌شود.

انتهای پیام/