جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بناب به ریاست فرماندار بناب، مسئولان دستگاه های ذیربط شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اهمیت رونق تولید، گفت: برای تامین زیرساخت های تولید، از سوی قاچاق کالا ضربه مهلکی  همچون بیکاری و افزایش بی رویه قیمت ها را دیده ایم که موضوع کالای قاچاق، پر اهمیت بودن خودش را نشان می دهد.

فرماندار بناب ضمن تشکر از اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با قاچاق کالا افزود: این تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست که در مقابل قاچاق کالا بایستد،  همه مسئولین تا حد توان و بر حسب وظیفه باید کمک کنند تا ضربه تیری که از قاچاق کالا بر بدنه جامعه وارد می  شود جلوگیری گردد.

مقام عالی دولت در شهرستان در خصوص اولویت ها ی مبارزه با کالای قاچاق عنوان کرد: نسبت به مباحث مطرح در موضوع قاچاق کالا، سه اولویت مهم در سرلوحه اقدامات ما باید  گنجانده شود که عبارت اند از:

۱- بحث ساماندهی و شناسایی اموال و کالا ها  در هر نقطه ای که در شهرستان موجود است و متولی این امر اداره صنعت معدن و تجارت می باشد.

۲- عرضه بدون شناسه ی کالا خصوصا در مورد لوازم خانگی ممنوع شده و تمامی کالاها شناسه دار باشند.

۳- نسبت به کالاهای حساس همچون قاچاق گندم و آرد  توجه بیشتری داشته باشیم که اگر در این مورد سستی شود با تبعات جبران ناپذیری دامن گیر خواهیم شد.

فرماندار بناب در خاتمه از تمامی ادارات خواست، در این شرایط سخت و بحرانی جامعه، هر اداره ای  موردی را مشاهده نمود بایستی با قاطعیت و قدرت تمام برخورد نمایند.

همچنین در این جلسه رئیس اداره صنعت معدن تجارت نیز گزارشاتی عنوان کرد گفت: دلیل افزایش قیمت ها در بازار و بی ثباتی در آن حذف ارز دولتی شده  است .

وی افزود: دیروز در بازرسی های صنعت معدن، انباری از مصالح فروشی را پلمپ کردیم که هر کیسه سیمان به نرخ ۳۰ هزار تومان می فروخت.

خانبابایی در پایان با اشاره به کمبود  نیروی انسانی در اداره صنعت معدن و تجارت از تمامی ارگانها و ادارات در  جهت کنترل بازار و قاچاق کالا تقاضای کمک خواست و گفت: ادارات و مردم عزیز با شماره گیری سامانه  ۱۲۴ در شناسایی متخلفین بازار و قاچاق کالا ما را یاری فرمایند.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده