فرماندار بناب از آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد و گفت: ادارات باید زمینه را جهت حضور فعال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، تولید و اشتغال در این شهرک فراهم کنند.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از امین رفیعی روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با بیان اینکه برای رونق تولید و اشتغال شهرستان بسترسازی و زیرسازی های مناسبی انجام شده است؛ یادآوری کرد: در سال های اخیر مهم ترین مشکل برای سرمایه گذاران نبود زمین بود که بعد از سال ها توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی بناب فراهم شد و این زمین ها آماده واگذاری به متقاضیان است.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب اعلام کرد: علاوه بر آن توسعه ۲۰۰ هکتاری دیگری را برای توسعه شهرک صنعتی بناب آغاز کرده ایم که به زودی مشکل آن نیز حل خواهد شد.

رفیعی همچنین از آغاز مرحله واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک گلخانه ای به مساحت ۳۰ هکتار خبرداد و گفت: سعی داریم با راه اندازی شهرک دامپروری در اراضی روستای حاجی مصیب نسبت به جمع آوری دام ها از سطح شهر و انتقال آن ها به شهرک دامپروری اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم روند پیچیده اداری سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی را به نفع تولید کننده تغییر دهیم می توانیم به بهبود فعالیت های صنعتی، تولیدی و اقتصادی خوشبین بوده و زمینه را برای رونق تولید فراهم کنیم.

فرماندار بناب تأکید کرد: دستگاه های اجرایی موظفند تا فرآیند صدور مجوز و ارائه تسهیلات به تولید کنندگان را به کمترین زمان ممکن برسانند.

رفیعی خاطرنشان کرد: کشور در شرایط سختی از مواجهه با تحریم های ناجوانمردانه دشمنان نظام قرار گرفته است و از طرف دیگر نیز بحث ویروس کرونا شرایط را سخت تر کرده است ولی به رغم این مشکلات اکثر واحدهای تولیدی در این شهرستان به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی در ادامه با اشاره به صادرات ۶۵ میلیون دلاری محصولات از شهرستان بناب در ۳ ماهه نخست سال جاری و افزایش ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال، گفت: مسئولین باید به بحث تولید، صادرات و اشتغال نگاه ویژه ای داشته باشند و برای عبور از وضعیت فعلی باید افزایش تولید، صادرات و اشتغال جزو اولویت مسئولین باشد و بسترسازی که توسط دولت انجام شده است، از این ظرفیت باید برای افزایش تولید و اشتغال بهره برداری کرد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در جنوب استان آذربایجان شرقی و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از تبریز مرکز این استان واقع شده و یکی از شهرهای فعال در حوزه های صنعتی و تولیدی استان و دارای رتبه برتر میزان صادرات انواع کالا و محصولات به خارج از کشور است.

این شهرستان دارای یکی از شهرک های صنعتی بزرگ استان آذربایجان شرقی است و دارای چندین واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک در زمینه فولاد است.