نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از ردپای باندهای فساد و مافیای اقتصادی در گرانی‌های اخیر خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: چرا باید پراید در یک هفته ۳۰ میلیون تومان گران شود، این به تحریم ربطی ندارد.

وی با بیان اینکه شاهد وضعیت افسار گسیخته بازار هستیم، افزود: این افزایش قیمت‌ها هم به دلیل کرونا بوده و تحریم‌ها نیز در برخی اقلام بی تأثیر نیست ضمن اینکه باید نظارت بر بازار افزایش پیدا کند. نقدهای بسیاری را از مردم و رسانه‌ها داشتیم و شرایط نیز سخت شده است و مسئولان باید اقداماتی انجام دهند.

امام جمعه تبریز سپس گفت: اگر در تیرماه بخواهیم در مورد اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا حرف بزنیم، قطعاً تیرماه خاطرات تلخی برای ایران دارد زیرا حوادث ترور رهبر انقلاب، فاجعه دردناک ۷ تیر و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران او، ترور شهید محراب آیت‌الله صدوقی، سرنگونی هواپیمایی مسافربری ایران نمونه آن روزهای تلخ است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: خواست خداوند بود که مقام معظم رهبری از حادثه ترور تیر ماه سال ۶۰ نجات یابند تا هدایت مسلمانان جهان را به عهده بگیرند.

آل هاشم افزود: امروز مخالفت آمریکا با ایران اصلاً مساله هسته‌ای نیست، مخالفت آنها به این دلیل است که چون ملت ایران گفته آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.

وی در خصوص شهید بهشتی نیز گفت: این شهید دارای علم بود، اتکا به نفس داشت و در نهایت دارای عقل بود. یکی دیگر از ویژگی‌های این شهید قدرت جمع بندی بود.

آل هاشم با اشاره به گسترش مواد مخدر در جامعه گفت: در سال گذشته ۹۵۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است که پدر و مادرها فرزندان خود را کنترل کنند تا به دام مواد مخدر نیفتند.

وی با اشاره به قطعی آب و برق گفت: امیدواریم مسئولان اطلاع رسانی دقیق در زمینه قطعی آب و برق داشته باشند و همچنین مردم نیز باید در مصرف این انرژی‌ها صرفه جویی کنند.

وی با اشاره به رعایت تقوا گفت: در حرف زدن‌هایمان دقت کنیم تقوای گفتار را رعایت کرده و عدالت را رعایت کنیم. موفقیت هر نظام اجتماعی در گرو رعایت عدالت است.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: حقیقت و هویت ما عدالت خواهی است، اگر به دنبال عدالت خواهی نباشیم جمهوری اسلامی تحقق پیدا نمی‌کند، چون لازمه شکل گیری جامعه اسلامی عدالت است.

وی گفت: هدف حکومت حضرت ولی عصر (عج) در آخر الزمان هم همین عدالت است.