رئیس اداره غله شهرستان بناب از آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا در شهرستان بناب خبر داد.

علی امینی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا در شهرستان بناب، گفت: خرید تضمینی کلزا از اول تیر ماه سال جاری آغاز شده و در محل انبار اداره ی تعاونی روستایی واقع در روبروی پلیس راهنمایی و رانندگی تحویل نمایند.

وی با بیان اینکه محل خرید شهرستان های مراغه،عجب شیر و ملکان نیز در بناب می باشد، گفت: تمامی کشاورزان شهرهای نامبرده که کلزا در اختیار دارند می توانند جهت خرید تضمینی به محل یاد شده مراجعه نمایند.

رئیس اداره غله شهرستان بناب با اشاره به قیمت خرید کلزا گفت: قیمت هر کیلو کلزا حداقل ۴۶ هزار و ۶۰۰ ریال و حداکثر ۵۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

امینی با اشاره  به آغاز خرید تضمینی گندم از دهم تیر ماه، افزود: تعاونی روستایی شهدای گمنام واقع در جاده روشت کوچک و کمسیون آرد اطهر واقع در محل کارخانه دو مرکز تعیین شده برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده است.

وی در عین حال با بیان اینکه پیش بینی می کنیم ۲۵ هزار تن گندم امسال در شهرستان بناب تولید شود، تصریح کرد: قیمت خرید گندم در سال جاری حداقل ۲۵ هزار ریال و حدا کثر ۲۵ هزار و ۶۰۰ ریال تعین شده است.

رئیس اداره غله شهرستان بناب ادامه داد: در هر مرکز خرید یک عامل ذیحساب و تشخیص مستقر هستند که بر خرید کشاورزان نظارت کرده تا حقی از کسی ضایع نشود.

امینی با تاکید بر اینکه پرداخت وجه گندم و کلزا به روز و در اسرع وقت واریز می شود، گفت: کشاورزان عزیز توجه کنند که به هیچ عنوان غیر از مراکز نامبرده محصولات خود را بفروش نرسانند در غیر اینصورت تبعات بعدی بر عهده کشاورز و خریدار خواهد بود.

وی افزود: احیانا اگر کسی مرکز خریدی بصورت غیر مجاز ایجاد کند تمامی محصولات خریداری شده غیرقانونی و قاچاق تلقی می شود که در ادامه با اینگونه افراد بشدت برخورد می شود.

رئیس اداره غله شهرستان بناب در خاتمه گفت: چنانکه مرکز خرید جدیدی به مراکز موجود اضافه شود از طریق همین رسانه اطلاع رسانی خواهد شد.