نماینده مردم بناب در مجلس با اشاره به نهایی شدن طرح جامع بناب طی روزهای آتی گفت: بعد از ابلاغ طرح جامع با نصب نیوجرسی مانع گسترش و توسعه مناطق سکونتگاه های غیررسمی خواهیم شد

به گزارش خبرگزاری انعکاس بناب به نقل از فارس و بناب حجت الاسلام محمد باقری بنابی امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بناب با اشاره به اهتمام مسئولین برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی اظهار داشت: بنده در دوره نهم مجلس نیز نسبت به این موضوع و جلسات آن حساسیت ویژه داشتم و حداقل ماهیانه و یا دو ماهانه با تشکیل منظم جلسات ستاد بازآفرینی شاهد خروجی های خوبی باشیم و لازم است این کارگروه در کنار توجه به مسائل عمرانی در خصوص کیفیت زندگی، آموزشی، فرهنگی و بالا رفتن میزان درآمد ساکنین این محلات نیز اهتمام لازم صورت گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت راه اندازی کمیته های مردمی در این محلات گفت: باید از ظرفیت بالای مردم و ساکنان محلات استفاده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نهایی شدن طرح جامع بناب طی روزهای آتی افزود: بعد از ابلاغ طرح جامع با نصب نیوجرسی مانع گسترش و توسعه مناطق سکونتگاه های غیررسمی خواهیم شد و بعد از ابلاغ طرح جامع باید از ادامه ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرقانونی جلوگیری شود.

۴۰ درصد جمعیت بناب در بافت‌های فرسوده ساکن هستند

فرماندار بناب نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از یک هزار و ۴۰۰ هکتار محدوده شهری بناب ۴۷۰ هکتار را بافت های فرسوده و ناکارآمد تشکیل می دهند؛ افزود: ۴۰ درصد جمعیت شهری بناب در این مناطق ساکن هستند.

امین رفیعی با بیان اینکه بناب رتبه نخست استان را در تخصیص و جذب اعتبارات مناطق فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی نباید شهرداری به تنهایی در میدان باشد بلکه تمام دستگاه‌ها ومردم نیز باید پای کار باشند.