نماینده بناب با انتقاد از کمبود فضای تفریحی در شهرستان بناب، گفت: شهرداری باید مکلف شود تا نسبت به افزایش فضای سبز و مکانهای تفریحی قدم های موثر بردارد.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام محمد باقری بنابی ظهر امروز در جلسه کار گروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با اشاره به افزایش نگران کننده طلاق در جامعه گفت: تبعات اجتماعی طلاق از بمب اتم خطرناکتر است، بنابراین بایستی کلیه نهادهای متولی بحث آموزش را جدی بگیرند و به صورت فصلی در جلسات، گزارشات مستند خود را ارائه دهند.

نماینده بناب با بیان اینکه وام ازدواج فعلی جوابگوی زوج های جوان نیست، گفت: مجلس به جد پیگیر است تا وام ازدواج زوج های جوان را حداقل به یک میلیون و۵۰۰ هزار ریال افزایش دهد، تا در کنار نیازهای ضروری ازدواج به اشتغال جوانان نیز کمک شود.

وی همچنین از بالا بودن مهریه ها، در جامعه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه سکه های طلا با حجم بالا جایگزین مهریه های ساده شده است، و این باعث شده آمار طلاق ها روز به روز بیشتر شود.

باقری بنابی افزود: زوج های جوانی که با مهریه کمتر زندگی خود را شروع می کنند پایدارتر بوده و مسئولان باید ضمن الگو قرار دادن این جوانان در جامعه باید چنین زوج هایی را تشویق کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کمبود فضای سبز و تفریحی در بناب انتقاد کرد، گفت: امروز در شهرستان بناب کمبود مکان تفریحی داریم و تفرجگاه های موجود نیز جوابگوی نیاز شهرستان نیست، بنابراین شهرداری باید مکلف شود تا برای توسعه فضای سبز و مکانهای تفریحی قدم های موثری بردارد.

باقری بنابی در خاتمه با بیان اینکه فضای سبز شهرستان بناب در حال از بین رفتن است، گفت: مکان تفریحی جدیدی از محل مسجد راه کربلا تا ورودی روستای قره چپق در نظر گرفتیم که این مکان را به یک مکان تفریحی تبدیل کنیم، انشالله با جذب اعتبارات دولتی به کمک شهرداری بتوانیم به زودی مکانی در خور شان مردم بناب به بهره برداری برسانیم.