جلسه بازنگری برنامه جامع مدیریت زیست بومی حوضه آبخیز تالاب قره قشلاق بناب با حضور فرماندار، کارشناسان محیط زیست و جوامع محلی برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب امین رفیعی صبح امروز در جلسه بازنگری برنامه جامع مدیریت زیست بومی حوضه آبخیز تالاب قره قشلاق بناب با اشاره به اهمیت تالاب قره قشلاق  در بحث گردشگر و محیط زیست گفت: الزامات  محیط زیست در محل تالاب قره قشلاق  مطرح شده است تا مردم اهمیت و حفظ و نگهداری آن را دانسته و برای بقای آن کمک کنند.

وی از احداث کلبه نمکی در تالاب قره قشلاق خبر داد و گفت: طبق مصوبه ای که با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشتیم، با دانشگاه بناب قراردای بسته شده است که در همین محدوده تالاب، کلبه نمکی احداث شده تا مردم و گردشگران از این نعمت عظیم خداوندی برخوردار باشند.

فرماندار بناب در ادامه افزود: مطالعاتی در مورد تبدیل تالاب قره قشلاق به پناهگاه حیات وحش انجام شده است که می تواند فواید ارزشمندی به محیط زیست و منطقه داشته باشد.

وی از تمام شدن کارهای آن خبر داد و گفت: این طرح به تصویب رسیده و در تامین اعتبار آن هم مشکل چندانی نخواهیم داشت و از شورای عالی نیز پیگیر اقدامات هستیم که این خبر خوش می تواند برای مجموعه دوستاران زیست محیطی هدیه ی خوبی باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان در خاتمه از سیستم دولت، فعالان زیست محیطی و مردم خواست؛ از تالاب قره قشلاق بناب که یک نعمت بسیار گرانبها از طرف یگانه هستی و میراث عظیم گذشتگان به ما رسیده است، به نحو احسن نگهداری گردد و بعنوان یک  ذخیره گاه و منبع میراثی از آن حفاظت بشود که اگر از بین برود قطعا منطقه آسیب جدی خواهد دید.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده