جلسه شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون حمل و نقل جاده ای و سوانح شهری با حضور، معاون راهداری و حمل ونقل جاده ای استان و تمامی مسئولان شهرستان بناب در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب امین رفیعی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون حمل و نقل جاده ای و سوانح شهری با اشاره به کاهش حجم ترافیک و تخلفات رانندگی، گفت: با توجه به افزایش حجم ترافیک و تخلفات رانندگی در شهرستان و مخصوصا افزایش تردد در روستاهای بزرگ بناب که شاید هر یک از آنها را به اندازه یک شهر نیز می توان قلمداد کرد، حجم بزرگی از تردد شهرستان را به خودشان اختصاص می دهند و حضور پلیس در جاده های آنها  الزامی است.

فرماندار بناب بر رسیدگی به وضعیت آسفالت مسیر میدان معلم تا پاسداران تاکید کرد و افزود: با توجه به وضعیت نامناسب آسفالت در بیشتر نقاط شهرستان، مسیر بلوار دیزج از میدان معلم تا پاسداران حال خوشی ندارد، بایستی هر چه سریعتر رسیدگی و آسفالت شود.

رئیس پلیس راه  شهرستان بناب در ادامه از تصادفات مسیر بناب _ مراغه عنوان کرد و گفت: با توجه به عدم روشنایی و دید در شب در مسیر بناب _ مراغه شاهد تصادفات زیادی هستیم امیدوارم مسئولین مربوطه هر چه سریعتر جهت رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

سعداله عزتی افزود: با احداث زیر گذر روشت بزرگ از افزایش تعداد تصادفات در این مسیر خیلی جلوگیری شده است و از اداره راه و شهرسازی خواست جاده ورودی روستای چلقایی تا حد فاصل شهر خوشه مهر را ترمیم کرده و از لحاظ روشنایی و آسفالت که در شرایط بدی به سر می برد را درست کنند.

وی همچنین به ورودی روستای آخوند قشلاق تاکید کرد و گفت:با توجه به قائم بودن جاده در ورودی روستا به دلیل وجود یک باغ در این محور، دید را برای هر راننده ای مشکل کرده ومتاسفانه عامل بسیاری از تصادفات شده است.

بخشدار شهرستان بناب در ادامه جلسه از مشکلات محورهای روستایی عنوان کرد و گفت: میدان دواب بناب باعث شده است تا  مسیر چپقلو در روزهای معین بازار قفل گردد که فاجعه زیست محیطی به بار آمده است وبا توجه به ترمیم جاده قپچاق به میاندواب، تردد در این مسیر زیاد شده و این جاده نیاز شدید به رسیدگی دارد بطوریکه درآمد میدان دواب عاید شهرداری شده و مشکلات آن را نیز روستاییان این محور متحمل بشوند.

لعلی با اشاره به مشکلات ورودی روستاهای قراء پنج گانه و ورودی خانه برق قدیم گفت: مسئولین  راه و شهرسازی در ورودی خانه برق قدیم کم لطفی می کنند چرا که در این مورد اصلا بهانه ای برای وقفه نیست، همه کارهای آن انجام شده و آماده اقدام است.

وی در خاتمه پیشنهاد احداث یک راه شمالی از روستای آخوند قشلاق را به جای اصلاح مسیر اصلی داد و گفت با ایجاد این مسیر آخوند قشلاق از بن بست درآمده و تردد از جاده قدیم کاهش می یابد.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده