رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت:عده ای سودجو با ادعای انجام تست کرونا، از مردم پول دریافت می کنند که هیچکدام از این روش ها از نظر علمی تایید شده نیست.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، جواد آقازاده اظهار داشت: افراد سودجو در شرایط سخت از نظر شیوع ویروس کرونا، به دنبال سودجویی هستند و با فروش ماسک، مواد ضدعفونی کننده و انجام تست های سلولوژیک می خواهند از این شرایط سود مالی کسب کنند که این امر جای تاسف دارد.

وی در مورد مجموعه هایی که ادعا می کنند با انجام تست های خاص می توانند ابتلا به کرونا را تشخیص دهند، تصریح کرد: تنها دو راه آن‌هم با درصدهای مشخص برای تشخیص ابتلا به کرونا وجود دارد که روش اول سی تی اسکن است که با دقت ۹۶٫۵ درصد می تواند با کنترل دستگاه تنفسی بیماری را تشخیص دهد و روش دیگر نیز پی سی آر است که این روش نیز ۶۰ تا ۷۰ درصد دقت دارد و ممکن است۳۰ درصد پاسخ ها حاصل از این روش کاذب باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی افزود: در این مدت بیماران مبتلایی بستری شده اند که علائم بالینی نداشته اند ولی ویروس وارد بدن آنها شده بود که این امر قطعا با روش های مدعیان امکان تشخیص ندارد.