جلسه شورای اداری شهر خوشه مهر با حضور نماینده بناب، فرماندار و برخی روسای ادارات در محل شهرداری شهر خوشه مهر برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، علی یوسف زاده صبح امروز در این جلسه با اشاره به مشکلات و موانع توسعه شهر جدید خوشه مهر گفت: آلایندگی کاوه سودا و ورود پساب آن از طریق آب های زیر زمینی زمین ها و آب شرب این منطقه را آلوده کرده است این در حالیست که تا به امروز ۳ درصد آلایندگی این کارخانه به شهرداری شهر خوشه مهر پرداخت نشده است.

وی با بیان  اینکه کشاورزان  و اهالی این شهر بابت این آلایندگی متضرر شده اند گفت: تمامی ضررها و  آلایندگی ها را مردم این شهر متحمل می شوند اما ریالی تا این لحظه بابت آلایندگی از این کارخانه پرداخت نشده است.

وی از نماینده و فرماندار بناب خواست: این موضوع را پیگیری کرده و از طریق محیط زیست دستورات لازم را اخذ نمایند.

کلید دار شهر خوشه مهر ورود فاضلاب مراغه به اراضی شهر خوشه مهر را یکی دیگر از مشکلات اساسی این شهر عنوان کرد و گفت: متاسفانه بارها شاهد ورود فاضلاب بخشی از شهرستان مراغه به اراضی شهر خوشه مهر هستیم که باید با ورود جدی محیط زیست از این معظل جلوگیری شود.

شهردار شهر خوشه مهر از نبود روشنایی کافی در معابر این شهر انتقاد کرد و گفت: قرار بود اداره برق ۱۰۰ عدد لامپ روشنایی به معابر این شهر وصل کند اما تا این لحظه فقط ۱۵ عدد نصب شده و خیلی از معابر خوشه مهر در تاریکی به سر می برند.

یوسف زاده در خاتمه آزادسازی حریم جاده ها، آسفالت ریزی از ورودی روستای چلقایی تا ابتدای خوشه مهر، اصلاح شبکه آب شرب این شهر را از مسئولان شهرستان بناب خواستار شد.

نماینده مردم بناب در مجلس یازدهم نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه جلوی توسعه کارخانه کاوه سودا  را گرفته ایم گفت: اخیرا گروهی از کارشناسان در حال مطالعه ی درصد آلایندگی آبهای زیر زمینی اطراف این کارخانه هستند تا گزارشی برای ما ارائه دهند.

حجت الاسلام باقری بنابی از محیط زیست خواست نسبت به این مسئله ورود کرده و اجازه ندهند اهالی این  منطقه بیش از این متضرر گردد.

نماینده بناب از ادارات خدمات رسان خواست تا نماینده ای را بعنوان پیگیری امورات شهر خوشه مهر معرفی کرده تا با مستقر شدن در این شهر کارهای اداره ی مربوط به هر سازمان را به سرعت انجام دهند.

فرماندار بناب نیز در ادامه ی این جلسه گفت: تلاش خواهیم کرد با تخصیص اعتبارات لازم زمینه توسعه شهر خوشه مهر را فراهم کرده و قطعا پیگیر مشکلا مطرح شده خواهیم بود.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده