روستاهای «صور» و «توتاخانه» شهرستان بناب از جمله روستاهای ناشناخته آذربایجان شرقی محسوب می‌شوند که امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری استان معروف شده است.

به گزارش انعکاس بناب، روستای توتاخانه یکی از روستاهای اطراف شهر بناب است. جاده این روستا دو طرفه و خلوت بوده که با شهر بناب ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. وقتی وارد جاده این روستا می‌شوید با دشتی وسیع و زیبا روبرو خواهید شد که اطراف جاده را پوشانده است و شما را از رانندگی اصلا خسته نمیکند. روستای توتاخانه از نظر معماری شباهت زیادی به روستای ماسوله دارد.
مردم روستای توتاخانه به زبان محلی و شیرین ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند همچنین خونگرمی و مهمان نوازی مردم این روستا زبان زد خاص و عام است. در اطراف توتا خانه روستایی دیگر به نام روستای صور وجود دارد که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد. روستای صور نیز مناطق فوق العاده زیبا و دیدنی دارد و همچنین معماری صخره‌ای این روستا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.
زیبایی این مناطق به حدی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما به این روستاها سفر کنید. بدون شک با دیدن این روستاها، زیبایی آن را با عمق وجود درک خواهید کرد و جذب زیبایی‌های آن خواهید شد. اوج هیجان نیز زمانی خواهد بود که در آن قدم بزنید و هوای فوق العاده آن را حس کنید.