نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از صحبت‌های امروز رهبر معظم انقلاب، نگاه مجلس به عملکرد دولت متفاوت خواهد بود، تصریح کرد: دود اختلاف مجلس با سایر قوا به ویژه قوه مجریه به چشم مردم می‌رود و تنش یا اختلاف در دستگاه‌ها باعث خوشحالی دشمن و مایوس کردن مردم خواهد شد

به گزارش انعکاس بناب به نقل از ایرنا «محمدعلی محسنی بندپی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: تا زمانی که همه دشمنان ما از آمریکا گرفته تا کشورهای اروپایی و حتی برخی کشورهای منطقه با محوریت رژیم صهیونیستی برای به زانو درآوردن ایران از هیچ کوششی دریغ نکردند و همه اتحاد و وحدت خود برای تحقق این امر به نمایش گذاشتند، هر گونه اختلافی بین قوا به ضرر مردم خواهد بود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس یازدهم با اشاره به نشست ویدئو کنفرانسی امروز مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس یازدهم ادامه داد: مقام معظم رهبری هم در نشست ویدئو کنفرانسی امروز بر این نکته تاکید داشته و این کار را به ضرر مردم خواندند.

اختلاف مجلس با دولت موجب رخوت و بی انگیزگی قوه مجریه می‌شود

محسنی بندپی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در شرایط فعلی باید حداکثر تعامل و همکاری را با قوای دیگر به ویژه قوه مجریه داشته باشد، چون در سال آخر دوره دوم ریاست جمهوری قرار داریم و عدم تعامل با این قوه و وجود اختلافات ممکن است به رخوت، سستی و بی انگیزگی در قوه مجریه منجر شود و دود آن به چشم ملت برود.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر به عملکرد وزیر یا مسئولی در قوه مجریه انتقاد داریم، باید انتقادات را در قالب وظایف شرعی و قانونی بدون هیچ سوگیری، توهین و تخریب که موجب آب ریختن به آسیاب دشمن می‌شود، مطرح کنیم. ما نمایندگان حق استیضاح، سوال و تذکر داریم اما درعین حال حق هیچ توهینی نداریم.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر چه مجلس یازدهم به عملکرد دولت انتقاد جدی دارد، در شرایط فعلی باید از هر گونه درگیری‌ها بین مقامات ارشد به شدت پرهیز کند.

بعد از سخنان امروز رهبری نگاه مجلس به عملکرد دولت متفاوت خواهد بود

محسنی بندپی یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند تنش یا اختلاف در دستگاه‌ها باعث خوشحالی دشمن و مایوس کردن مردم خواهد شد. بنابراین مجلس یازدهم به طور جدی بنا دارد از این قضیه پرهیز کند و بعد از صحبت های رهبری نگاه مجلس به عملکرد دولت متفاوت خواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: تلاش خواهیم کرد با درک همه شرایطی که قوه مجریه با آن دست و پنجه نرم می‌کند همچنین فشار حداکثری آمریکا و هم پیمانانش، کاهش فروش نفت، شیوع ویروس کرونا و همچنین با درک این موضوع که کسب و کارهای خرد و کلان به طور جدی آسیب دیده اند و درآمدهای اصلی دولت یعنی نفت و مالیات تحقق پیدا نخواهد کرد، سعی می‌کنیم نظارت را بر دولت ادامه دهیم، بدون اینکه رخوت و سستی در عملکرد دولت در سال آخر ایجاد شود.

محسنی بندپی در پاسخ به این پرسش که نمایندگان چه ایده و برنامه‌ای برای کمک به دولت در رفع و کاهش مشکلات موجود دارند، اظهار کرد: قرار شد با اصلاح در ساختار بودجه‌ریزی کشور بودجه‌ها را به سمت تقویت تولید و بنگاه‌های زودبازده ببریم و با فراهم کردن بستر مناسب برای تولید اشتغال جوانان، صدور محصولاتی که به سمت خارج از کشور و به ویژه کشورهای همسایه، اقتصاد جامعه، ازدواج جوانان، تقویت بنیه خانواده بتوانیم عملا به اهداف اسناد بالادستی با تاکید بر اهمیت تولید برسیم.

وی تاکید کرد: اهم تمرکز مجلس یازدهم باید به سمت تقویت تولید و بنگاه‌های زودبازده باشد.