ماموران آتش‌نشان فدرال و نیروی دریایی آمریکا همچنان درتلاشند تا شعله‌های آتش در ناو جنگی «یواس‌اس بونهوم ریچارد» آمریکا را مهار کنند و در حالی که شمار زخمی ها در حال افزایش است، احتمال ادامه آتش‌سوزی برای چند روز آینده وجود دارد. ماموران آتش‌نشان فدرال و نیروی دریایی آمریکا همچنان درتلاشند تا شعله‌های آتش در ناو جنگی «یواس‌اس بونهوم ریچارد» آمریکا را مهار کنند و در حالی که شمار زخمی ها در حال افزایش است، احتمال ادامه آتش‌سوزی برای چند روز آینده وجود دارد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از ایرنا روز دوشنبه شبکه تلویزیونی سی ان ان، ۱۶۰ نفر زمانی که این ناو در اسکله سن‌دیگو پهلو گرفته بود و دچار آتش سوزی و انفجار شد، داخل کشتی بودند.

با توجه به ابعاد فاجعه، به نظر می رسد مقام های آمریکایی درخصوص اخبار واقعی تلفات و خسارات ناشی از آن پنهانکاری می کنند. عادت مقام های آمریکایی در پنهانکاری درخصوص برخی خبرها تازگی ندارد. زمانی که پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا در عراق در اقدام انتقام جویانه ایران پس از ترور سردار سلیمانی، هدف موشک های ویرانگر قرار گرفت، آمریکایی ها حتی تا چند ماه آمار مربوط به تلفات این حمله را بطور قطره چکانی اعلام می کردند و هنوز هم مشخص نیست آیا آنها آمار و اخبار واقعی را در این خصوص اعلام کرده اند یا نه.

آخرین گزارش ها از زخمی شدن حدود ۵۰ تن خبر می دهد.

گزارش های قبلی حاکی است که همه سرنشینان این ناو شمارش شدند و ۱۷ ملوان و چهار غیرنظامی به دلیل مصدومیت در این حادثه روانه بیمارستان شدند.

«کولین استوول» مقام ارشد اداره آتش نشانی سن دیگو به سی ان ان گفت که آتش سوزی ممکن است چند روز ادامه یابد.

وی تاکید کرد که به محض خارج کردن سرنشینان از کشتی، انفجار در آن روی داد.

در حالی که نتیجه تحقیقات از مکان دقیق شروع آتش سوزی حکایت دارد، هنوز دلیل مشخص این حادثه روشن نشده است. یک گزارش حاکی است که انفجاری داخلی بر اثر فشار بیش از حد روی داده است.

دو کشتی دیگر نیروی دریایی آمریکا دستور گرفته اند از محل حادثه دور شوند، زیرا با خطر از طرف ناو آتش گرفته مواجه هستند.

بر پایه گزارش نیروی دریایی آمریکا حوالی ساعت ۸.۳۰ دقیقه صبح یکشنبه وقوع یک آتش سوزی در ناو جنگی بونهوم ریچارد که در اسکله سن‌دیگو متوقف بود، اعلام شده است.

از ساعت ۹ صبح هم آتش‌نشان‌ها برای اطفای حریق به محل رسیده‌اند. حوالی ساعت ۱ بعدازظهر هم برخی از ناوشکن‌های موشکی به اسکله‌های دورتری منتقل شدند تا از انفجار یا آتش سوزی احتمالی مصون بمانند.

ناو آمریکایی بونهام ریچارد که از سال ۱۹۸۸ وارد نیروی دریایی آمریکا شده است، ۲۵۷ متر طول دارد و نزدیک به ۱۰۰۰ نفر خدمه در آن خدمت می کنند.

پنتاگون با گذشت ساعت ها از شروع آتش‌سوزی در این ناو جنگی، همچنان درباره علت وقوع حادثه سکوت کرده است.