نخاله های ساختمانی و زباله های رها شده در مجاورت راه ها و مکان های غیر مجاز، مشکل زیست محیطی و تصاویر زشتی از جای جای بناب را به همراه دارد.

به گزارش انعکاس بناب، از مواردی که مناظر زیبا و سیمای شهری را نابود می کند، رها کردن زباله ها و نخاله های ساختمانی در گوشه و کنار جاده ها و خیابان ها می باشد.

با کمال تاسف، برخی از شهروندان با زیر پا گذاشتن قوانین شهروندی و عدم رعایت حال هم نوعان خود اقدام به تخریب فضای شهری و نادیده گرفتن حریم های شهروندی با رها کردن نخاله های ساختمانی و زباله ها در هر مکانی که دلشان بخواهد می شوند.

نبود ایستگاههای تخلیه در شهر یکی از عواملی است که باعث تجمع نخاله های ساختمانی می شود که  این معظل در مناطق حاشیه شهرها و جادهها بیشتر دیده می شود و مناظر زشتی از برخی نقاط بناب را به همراه دارد.

ایجاد بستری مناسب جهت بازیافت نخاله های ساختمانی و بکارگیری بهینه از آنها، معضل سیمای شهری را حل خواهد کرد و حتی درآمد پایداری نیز از دور ریزها بدست خواهد آورد.

اساسی ترین مشکل زیست محیطی که زیست انسانی، جانوری، و حتی گیاهی را نیز در بردارد، همین رها کردن نخاله ها و زباله های ساختمانی در کنار جاده های روستایی شهر و حاشیه ورودی بناب می باشد و در اولین دقایق ورود مسافران سیمای نامناسبی از شهر را در ذهن شان به تصویر می کشد.

جاده های روستایی نیز از مکان هایی است که همیشه پر است از زباله و نخاله های ساختمانی که بلای جان زیست گیاهی در آن مناطق شده و چهره زشت خود  را به هر بیننده ای بی نصیب نمی کند.

حال از تمامی همشهریان عاجزانه درخواست می کنیم نسبت به این امر کوشا بوده و در نگهداری هر چه بهتر و تمیزتر محیط خود برای نسل های آینده پیش قدم باشیم.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده