داروی رمدیسیور ( Remdesivir) ویژه فرآیند درمان بیماران مبتلا به کرونا که جزو داروهای تحریمی است و قیمت آن، این روزها در بازار سیاه به 60 میلیون تومان رسیده‌است، در ایران تولید شده و از هفته آینده وارد بازار می‌شود.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس از کابوس داروی ۶۰ میلیون تومانی تحریمی تا رویای نسخه ایرانی و ارزان همان دارو، چند روز بیشتر فاصله نبود. حالا و با اعلام رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) داروی رمدیسیور ( Remdesivir) که یکی از مهم‌ارین داروهای درمانی بیماران کرونایی است، حالا توسط متخصصان کشورمان تولید شده و از هفته بعد، وارد بازار می‌شود.

«محمد مخبر» امروز این خبر را در حاشیه مراسم «تأمین آب شرب ۱۰۰۰ روستای محروم کشور» داده و گفته است: «قیمت نسخه ایرانی داروی Remdesivir که در بازار سیاه به ۶۰ میلیون تومان رسیده، با قیمتی بسیار پایین‌تر با قیمت مصوب وزارت بهداشت عرضه خواهد شد

او این را هم گفت که محققان دارویی ستاد اجرایی از چندین روش علمی روز دنیا، در حال تحقیق و ساخت داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی و برطرف کردن خلأهای موجود در کشور و نیازهای وزارت بهداشت با توجه به مسائل تحریمی هستند.

مخبر، وعده داد جزئیات بیشتری از داروی جدید تولید شده را در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد کرد.