در کنار دغدغه های بسیار، پارک ملت بناب یکی از موضوع هایی است که سبب شد تا مردم آن را به صورت گله به گوش ما برسانند.

به گزارش انعکاس بناب، پارک ملت بناب از قدیمی ترین و پر رفت و آمدترین مکان هایی است که مردم برای گردش و تفریح به آن سفر می کنند و از جمله فضای سبز کلان و حیاتی مهم در شهرستان بناب می باشد که می طلبد مسئولین در حفظ و نگهداری آن بسیار جدی باشند.

چایکنار پارک ملت بناب در این روزهای تابستانی با وجود لجنها و چهره زشتی که دارد زیبائی این پارک را از بین برده است و هر مسافر و شهروندی که این پارک را برای تفریح خود انتخاب می کند چیزی جز بوی تعفن و فضای زشت چایکنار تجربه نمی کند.

داشتن هوای پاک و نیاز به اکولوژیک جنگل و اکوسیستم مورد نیاز با استفاده از امکانات موجود و در دسترس، آیا در خور شان یک شهروند ولایت مدار و پر تلاش بنابی نمی تواند باشد؟ شعار چندین ساله شورا ها و شهرداری بناب برای دارا بودن شهری به اصطلاح مدرن و پاک چه شده است؟

یکی از معظلات اساسی که در سطح پارک ملت بناب به چشم خورده و صدای شهروندانی که حتی در زمان ورزش صبحگاهی و در زمان تفریح خانوادگی در آورده است، وجود چایکنار پر از زباله، فاضلاب و بوی تعفن تجمع آبهای سطحی و گاها فاضلاب در داخل چای و عدم رسیدگی به این ظرفیت بالا می باشد.

شهروندی در گفتگو با پایگاه خبری انعکاس بناب گفت: وقتی صبحگاهها برای ورزش کردن و عصر ها برای گذراندن اوقات فراغت خود به سمت چای کنار پارک ملت می رویم  پس از مدتی پشیمانی وجود مان را گرفته و از بوی بد و هوای ناسالم رنج می کشیم و از آنجایی که این شهر فضای تفریحی و سرگرمی خوبی بجز  پارک ملت و پارک فدک ندارد مجبوریم در خانه های نقلی و آپارتمانی در عذاب باشیم.

مسئولان جهت استفاده حداکثری از چنین ظرفیت‌هایی باید به فکر ارتقا این اماکن باشند که در نهایت تعجب باید یادآور شد در طول این سال‌ها برنامه خاصی برای آن نداشته‌اند و حتی علیرغم انتقادات بسیار زیاد حاضر به تمیز کردن داخل قوبی چای هم نشده ‌اند و همچان به روال مضحک  این مکان اکتفا کرده‌اند.

در طول این سال‌ها هیچ تغییرات و امکانات بیشتری در پارک ملت ایجاد نشده و برخی مسئولین پر ادعا تمایلی برای بهبود آن ندارند، این درحالی است که در راستای افزایش امکانات در این پارک حتی از وجود چرخ فلک که آثار پوسیده آن در شهر بازی فدک به چشم میخورد هم رحم نشده است.

در خاتمه باید گفت متاسفانه خلاء اساسی در نحوه مدیریت، یکی از عمده مشکلاتی است که مردم بناب همیشه از آن رنج برده‌اند. از ماست که برماست.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده