میدان میوه و تره بار بناب از نبود امکانات رفاهی رنج می‌برد و در حالی دچار وضعیتی اسفناک از لحاظ عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است که تا کنون اقدامی برای رفع مشکلات آن انجام نشده است.

به گزارش انعکاس بناب، امروزه میادین اصلی میوه و تره‌بار به عنوان تامین کننده اصلی میوه و صیفی‌جات در یک شهر به حساب می‌آیند و رعایت نظم و بهداشت در این اماکن به شدت بیشتری لازم الاجرا است به نحوی که روزانه شاهد مراجعه تعداد زیادی از کسبه و تولیدکنندگان به این میادین هستیم به همین خاطر این موضوع یکی از مهمترین مسئله در شهرهای مختلف کشور مد نظر مسئولان قرار گرفته است.

با توجه به اینکه شهرستان بناب به واسطه داشتن ظرفیت‌های بی‌بدیل در حوزه کشاورزی و باغداری به عنوان یکی از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به شمار می‌رود و از طرفی میدان تره بار بناب به دلیل شرایط جغرافیایی و دارا بودن پتانسیل اقتصادی قوی در منطقه پذیرای تاجران و افراد غیر بومی زیادی می باشد که می طلبد مسئولین متولی بیشتر به این موضوع توجه کرده و با ایجاد امکانات و شرایط مطلوب در این محل از شیوع بیماری و آسایش مردم و میهمانان شهرستان خدمتی در شان شهرستان انجام دهند.

اما متاسفانه با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته میدان میوه‌ و تره‌بار بناب به عنوان قطب تجارت استان از وضعیت خوبی برخوردار نیست و شاهد کمبودهای زیادی در این محل بسیار مهم، هستیم.

وضعیت نامناسب زیرساختی میدان میوه‌ و تره‌بار و نبود متولی خاص گلایه‌مندی‌های شدیدی از سوی کسبه و همچنین همشهریان به وجود آورده به نحوی که شاهد بروز مشکلات بسیار زیادی در این مجموعه هستیم.

از مهم‌ترین مشکلات میدان میوه و تره‌بار بناب، وجود ترافیک سنگین، کمبود شدید زیرساخت‌ها همچون سرویس‌های بهداشتی، زباله دان ها، امکانات رفاهی و سایر موارد هستیم.

با وجود قول‌های متعدد مسئولان اما همچنان مشکلات موجود در این مجموعه پابرجاست و همین موضوع باعث شده که شهروندان از بلاتکلیفی میدان میوه و تره‌بار بناب و عدم رسیدگی به وضعیت آن به شدت گلایه‌مند باشند.

در هر حال ساماندهی میدان میوه وتره‌بار بناب به عنوان یکی از مهم‌ترین ضروریات به شمار می‌رود و انتظار داریم مسئولان با برنامه‌ریزی مناسب و در نظر گرفتن تمامی جوانب این مهم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق کنند.

حال مهمترین مسئله ای که در این  بازه  زمانی، در شرایط شیوع ویروس کرونا قرار گرفته ایم ضمن رعایت مباحث مربوط به پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی منطبق با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، مجموعه‌ای از اقدامات پیشگیرانه در میدان میوه و تره بار بناب انجام نمی شود.

جدای از ازدحام بالای رفت و آمد در اطراف خیابان های این مرکز، ترافیک بالای ورودی میدان خشکبار بناب به یکی از مشکلات اصلی غرفه داران و مراجعه کنندگان تبدیل شده است که یکی از اصلی ترین دلایل آن دادو ستد روز مره در ورودی این میدان می باشد.

بیشتر غرفه داران و مراجعه کنندگان بر این باورند با وجود محیا بودن فضای کافی در سایر نقاط میدان خشکبار می توان داد و ستد روزانه را از ورودی میدان به سایر مناطق موجود انتقال داد تا با این کار ترد وسایل نقلیه راحت تر از این محل صورت پیذیرد و در نتیجه ترافیک سرسام آور روزانه بخصوص در ساعات اولیه صبح کاهش پیدا کند.

در این راستا پیشنهاد می شود شهرداری بناب با همکاری اعضای هئیت امنای میدان تره بار و خشکبار در جهت رفاه حال مردم و غرفه داران نسبت به جابجایی مکان داد و ستد موقت ورودی میدان خشکبار اقدام و مکانی بهتر را جایگزین این محل فعلی کنند تا مشکل رفت و آمد در این میدان تا حدود زیادی مرتفع گردد.

انتهای پیام /جعفر کریم زاده