نماینده مردم ملکان در مجلس، گفت: از آنجایی که دولت بازار را رها کرده و مسوولان انجام وظایف خود را به یکدیگر پاس می‌دهند، قیمت ارزاق عمومی مانند مرغ، گوشت، برنج و روغن سر به فلک گذاشته است.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، سید علی موسوی با انتقاد از گرانی کالاهای اساسی در بازار، اظهار داشت: گرانی افسارگسیخته کالاهای اساسی در هفته‌های اخیر به معضلی اساسی برای مردم در شرایط کرونا تبدیل شده است و از آنجایی که دولت بازار را رها کرده و مسوولان انجام وظایف را به یکدیگر پاس می‌دهند، سوءاستفاده‌گران قیمت‌ها را سلیقه‌ای تعیین کرده و مردم ناچار هستند تاوان این نابسامانی را پس دهند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی کالاهای اساسی موجب فشار مضاعف به اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه می‌شود، افزود: تحریم و نوسانات نرخ ارز به بهانه‌ای برای دولتمردان تبدیل شده که افزایش عجیب و غریب قیمت‌ها را توجیه کنند در حالیکه دلیل اصلی وضعیت کنونی بی‌توجهی مسوولان نسبت به ساماندهی بازار است.

نمایندگان مجلس درصدد رفع مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم هستند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس درصدد رفع مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم هستند، یادآور شد: رهاشدگی بازار فرصت مناسبی برای سوداگران ایجاد کرده که بتوانند با گرانی، جیب‌های خود را پر کنند و این وضعیت موجب شده گرانی ارزاق عمومی مانند مرغ، گوشت، برنج، روغن و… سر به فلک گذارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس می‌تواند با قانونگذاری و نظارت بر حُسن اجرای قوانین راه را برای فعالیت دلالان ببندد، اضافه کرد: قوه قضائیه می‌تواند همان‌گونه که به مشکلات موجود در حوزه تولید رسیدگی کرد با برخورد با متخلفانی که بازار را آشوب کرده و موجب گرانی کالاها می‌شوند، زمینه کاهش قیمت‌ها را رقم زند