نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: شناسنامه دار کردن گوشت می‌تواند به عنوان الگو در کل کشور اجرا شود.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به صورت سرزده از کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز بازدید کرد.

در این بازدید که از سالن کشتار، سردخانه‌ها، تصفیه خانه، میدان دام و تمامی واحدهای کشتارگاه تبریز انجام شد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تأمین گوشت سالم با قیمت مناسب برای شهروندان گفت: خوشبختانه کشتارگاه تبریز شرایط مناسبی از لحاظ دستگاه‌های بروز و بهداشتی دارد و بازرسی دامپزشکان در مراحل قبل و بعد از ذبح اجازه نمی‌دهد گوشت ناسالم به دست مصرف کننده برسد که در این برهه از زمان و شیوع کرونا جای خشنودی و تقدیر است.

میرتاج الدینی از طرح شناسنامه دار کردن گوشت‌های استحصالی در این واحد ابراز خشنودی کرد و ادامه داد: از کارهای ارزشمندی که در بازدید از کشتارگاه مشاهده شد بحث شناسنامه دار کردن گوشت و فروشگاه عرضه مستقیم گوشت بود که این موضوع موجب شفاف سازی و اطمینان مصرف کننده در تهیه گوشت خواهد شد و می‌تواند به عنوان الگو در کشتارگاه‌های صنعتی دیگر اجرا شود.

وی افزود: کشتارگاه‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم را تأمین می‌کند که فعالیت آنها نقش مهمی در تنظیم بازار گوشت دارد و اطمینان مصرف کننده از تأمین گوشت سالم و با کیفیت بسیار مهم و حیاتی است که در تمامی کشتارگاه‌های کشور باید به این موضوع توجه شود.

نایب رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معیشت و توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی اولویت مجلس است و تمامی ساز و کار خود را برای حمایت از مردم و به خصوص قشر آسیب پذیر در جهت تأمین مایحتاج غذایی و سبد کالایی به کار خواهیم بست.