مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب تعداد فوتی های شهرستان بناب را که مثبت کرونایی بودند، 41 نفر اعلام کرد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از فارس، علی نیرپور امروز در جلسه شرای فرهنگ عمومی با ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در شهرستان بناب اظهار داشت: از اولین روز شیوع کرونا در بناب از دوم اسفند ماه سال ۹۸ تا کنون ۵۵۱ بیمار بستری در بیمارستان داشتیم که از بین این تعداد ۵۶ نفر از بستری شدگان غیربومی بودند.

وی تعداد فوتی های شهرستان بناب را که مثبت کرونایی بودند، ۴۱ نفر اعلام کرد.

نیرپور ضمن تقدیر و تشکر از همکاری صمیمانه مسئولان شهرستان و مردم در خصوص کنترل نسبی این بیماری تصریح کرد: هم اکنون زیر ۱۵ نفر بستری داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب اضافه کرد: شهرستان بناب بعد از مدت ها با تلاش پزشکان و کادر درمانی از حالت قرمز به حالت زرد تقلیل یافته ولی این بدان معنی نیست که این بیماری خاتمه یافته و اگر مراقبت نکنیم بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت در پاییز امسال با یک فاجعه انسانی روبه رو خواهیم شد.

نیّرپور اظهار امیدواری کرد که در صورت همکاری و همراهی مردم در روزهای آتی تلاش بر این است که شرایط بناب را به حالت عادی و سفید برگردانیم.

وی در ادامه گفت: در ایام محرم به هیچ وجه اجازه تجمع در مساجد و تکیه ها را ندهیم و سعی کنیم اگر عزاداری برگزار می شود، فاصله گذاری های اجتماعی و تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و از بروز حوادث فاجعه بار انسانی جلوگیری کنیم.

برای اینکه شهرستان را به شرایط سفید برگردانیم، مردم باید همکاری کنند

فرماندار بناب با تأکید بر اینکه پخت هرگونه غذا و عرضه آن به عزاداران در مساجد در ایام ماه محرم ممنوع است، از هیأت امنای مساجد خواست این احسان و نذورات را در قالب بسته های حمایتی بین مردم توزیع کنند.

امین رفیعی ضمن دعوت از مردم و عزاداران برای پرهیز از تجمع در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در میادین، از هیأت های مذهبی خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه های عزاداری را در محیط های باز و در ساعاتی محدود برگزار کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از تیم پزشکی و درمانی شهرستان بخاطر کنترل ویروس کرونا افزود: اگر امروز شاهد این هستیم که وضعیت بناب در حالت زرد قرار گرفته است، در سایه زحمات کادر درمانی و همکاری مردم بوده و اگر می خواهیم به شرایط سفید برگردیم نباید این ویروس را شوخی تلقی کنیم و باید بیش از پیش مراقبت کرده و به تذکرات ستاد مقابله با ویروس کرونا توجه داشته باشیم.