شورای شهر بناب بایستی با انتخاب آگاهانه و به دور از سیاست زدگی و تنش عوامل بیرونی، فردی توانمند، پیشینه درخشان و موفق به مشکلات پیش روی مردم خاتمه بدهد.

به گزارش انعکاس بناب، شمارش معکوس برای انتخاب شهردار بناب آغاز شده است و گمانه‌زنی ها، در سطح افراد مرتبط با شهر و شهرداری و سایر افراد، تاثیرگذار شده است که این روزها انتخاب شهردار به عنوان گزینشی بسیار حساس و مهم پیش روی شورای اسلامی شهر بناب قرار گرفته است. 

شهردار به عنوان کلید دار شهر , اولین شخص در مدیریت شهری محسوب می گردد. در تعدادی از کشورها انتخابات شوراها همزمان با انتخاب شهردار صورت میگیرد و شهردار نیز به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب میگردد. اما در کشور ما شهردار توسط شورا ی شهر انتخاب میگردد وپس از ان تمامی امور داخلی و عزل و نصب های سایر مدیران شهرداری به عهده ی شهردار می باشد و شورا در آن نقش و دخالتی نخواهد داشت.

بناب به جهت توانمندی مردمان متدین و سخت کوشش که این امانت باید ادامه نسل به نسل با انتخاب مدیران کارآمد ادامه داشته باشد.

در این روزهای اواخر عمر شورای پنجم بناب هر لحظه شایعاتی پیرامون انتخاب افراد برای شهرداری به گوش می رسد، و این حاکی از حساسیت شهر بناب به عنوان قطب توسعه و اقتصاد، در کشور ایران زمین است.

با توجه به ترکیب اعضا شورا شهر بناب و نداشتن بدنه کارشناسی قوی در شورا، انتخاب شهرداری کارآمد، امری ضروری به نظر می رسد و شورای شهر تنها سیاستگذار ونظارت کننده می باشد  از این رو انتخاب شهردار باید به صورت کاملا آگاهانه  و با شناخت کامل صورت گیرد.

به نظر می رسد باید  با توجه به شرایط حاکم و بحرانی در بناب با در نظر گرفتن این نکات که :

۱_ مدت زمان محدود کلید دار شهر بناب جهت حل و فصل مشکلات مهم و پا گیر دار مردم از جمله آسفالت معابر و محلات

۲_ تخصص شهردار منتخب در امور محوله شهرداری بناب همچون تحصیلات مرتبط و آشنایی با مشکلات پیرامون شهرداری بناب

۳_ منتخب شوراهای شهر بناب بایستی از نیروی جوان، پر انرژی و کارنامه درخشان در گذشته نزدیک را داشته باشد

۴_ کاندیدا های  مد نظر شورای شهر بناب در ۳ سال گذشته در منصب خود، از آزمون های محوله خود نمره قبولی داشته باشند که در غیر اینصورت آزموده را آزمودن خطاست!

در نهایت انتظار می رود اعضای شورای شهر بناب بدون سیاست زدگی و دخالت عوامل بیرونی شهرداری را انتخاب کنند  که وضعیت خود شهرداری را اصلاح کرده  و بیش از این به درد و رنج مردم نیافزاید.

انتهای پیام/جعفر کریم زاده