با فرا رسیدن ماه محرم و مقارن شدن آن با شیوع گسترده ی بیماری کرونا، هیئتی ها نیز دوشادوش کادر درمان شهرستان بناب، در مسیر پیشگیری از این بیماری قدم برمیدارند.

به گزارش انعکاس بناب، محرم برای مردم ما، تجلی همبستگی و اتحاد است. فرهنگ عاشورا  از دیرباز مکتب آموزه های بلندی همچون امر به معروف و نهی از منکر بوده است، امری خطیر که در کنار روشنگریهای بزرگانمان، همیشه و در همه حال نیاز به پیاده کردن مصادیقش در جامعه احساس می شود. اما محرم امسال در شرایطی آغاز شد که شاهد شیوع گسترده ی بیماری کرونا در جای جای جهان، ایران و هکذا شهرمان بودیم. این امر باعث شد تا هیئتی ها و پیر غلامان اباعبدالله علیه السلام در حرکتی خودجوش و مردمی و در راستای لبیک به پیام رهبری دوشادوش کادر درمان وارد میدان شوند و حرکتی حماسی را خلق کنند.
ایشان همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عید قربان رعایت پروتکل ها و مسائل بهداشتی را شرعا اولویت اول امسال دانسته بودند، تصمیم به ارائه ی عزاداری در قالبی کاملا هوشمندانه خواهند کرد.
بنابر تصمیم گیری های اخذ شده توسط هیئتی ها، مراسم امسال در فضای باز، با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون جابجایی دسته جات عزاداری خواهد بود.
نیز قرار است که اطعام سالانه ی عزاداران حسینی جای خود را به توزیع بسته های معیشتی و جیره ی خشک بدهد که این خود تماما عمل به روح عاشوراست. مگر نه این است که «هل الدین الا الحبّ»؟
پس چه برای انجام وظیفه ی شرعی و چه برای عمل به حس انسان دوستی، لزوم حفظ چارچوب مقرر شده بسی لازم و ضروری مینماید.
امید است مردم آگاه و دیندار بناب نیز این عزیزان را در این راستا همراهی کنند.

 

انتهای پیام/پریسا سلیمانیان